بساط ماماهای فاقد پروانه در اردبیل برچیده می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس کل دادگستری اردبیل گفت: 700 ماما در اردبیل فعالیت می‌کنند که جلوی فعالیت ماماهای فاقد پروانه فعالیت گرفته می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۲۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بساط ماماهای فاقد پروانه در اردبیل برچیده می‌شود

سیدناصر عتباتی در نشست مشترک با مدیران مالیات و نظام پزشکی اردبیل اظهار کرد: جامعه پزشکی که فعالیت آنها در حوزه بهداشت و سلامت از حساسیت خاص برخوردار است، در پرداخت مالیات باید پیشقدم شوند و در این بین برخی سوءاستفاده کنندگان در این زمینه باید شناسایی و جلوی فعالیت آنها گرفته شود.
او با بیان اینکه در کنار صنوف و اقشار مختلف باید مجموعه قضائی و انتظامی استان با متخلفان در حوزه مالیاتی برخورد کنند، خاطر کرد: تیم تخصصی در این زمینه تشکیل شده تا با فرار مالیاتی برخورد کنند که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی با این تخلفات برخورد کرده و اجازه کوچکترین بی‌قانونی را در این زمینه ندهند.
رئیس کل دادگستری استان گفت: در کنار نظارت بر پرداخت مالیات جامعه پزشکی باید از فعالیت غیرقانونی و بدون پروانه کار جامعه پزشکی نظیر ماماها جلوگیری شده و لیست واقعی فعالان قانونمند این حوزه پالایش شود.
عتباتی ضرورت مشارکت پزشکان را در پرداخت مالیات از محل درآمدها یادآور شد و گفت: جامعه پزشکان اردبیل اغلب انسان‌های متعهد، متخصص و متبحری هستند که در قبال فعالیت خود مقید به پرداخت مالیات هستند و بهتر است با تعداد معدودی که پایبند به این قوانین اجتماعی نیستند از طرق مختلف رایزنی انجام شده تا خود را مکلف و ملزم به پرداخت مالیات کنند.
او بیان کرد: با تقویت نظار‌ت‌ها در این حوزه از فعالیت زیرزمینی برخی از پزشکان و رشته‌های مرتبط به ویژه ماماهای بدون پروانه جلوگیری می‌شود تا امکان دریافت مالیات از پزشکان شناسنامه‌دار و فعالان این بخش فراهم آید.
رئیس کل دادگستری استان ضرورت آگاهسازی مردم را از هزینه‌کرد مالیات و تقویت فرهنگ پرداخت مالیات از سوی آحاد جامعه یادآور شد و گفت: مردم اگر مزایا و محاسن پرداخت مالیات و هزینه کرد این منابع را در حوزه‌های مختلف درک و دریافت کنند، به شایستگی می‌توانند در این امر مشارکت کرده و مالیات خود را به موقع بپردازند.
عتباتی یکی از حوزه‌های هزینه کرد مالیات را در بخش تامین امنیت و رفاه مردم برشمرد و افزود: در حوادث چند روز اخیر به درستی معلوم شد که مردم بابصیرت اردبیل با همراهی دستگاه‌های نظامی، انتظامی و قضائی حامی منافع ملی بوده و اجازه کوچکترین خدشه به امنیت و اصالت نظام را ندادند.
او تصریح کرد: عملکرد قابل قبول اهالی این استان در موضع‌گیری اخیر مورد تحسین سران سه قوه و مسئولان شورای امنیت ملی قرار گرفت تا یک مزیت دیگر به محاسن استان اردبیل افزوده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار