چین، مقصد جدید صنایع دستی فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با تاکید بر لزوم معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در ابعاد ملی و بین المللی ، از کشور چین به عنوان مقصد جدید صادرات و عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان یاد کرد.

کد مطلب: ۹۷۲۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
چین، مقصد جدید صنایع دستی فارس

مصیب امیری، درحاشیه اجلاس وزرای تمدن‌های کهن که در کشور چین در حال برگزاری است، در خصوص نمایشگاهی از تولیدات هنرمندان صنایع دستی فارس که در آنجا برپا شده است، گفت: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان فارس برگزار و آثاری شامل دست بافت‌های داری، منبت، زیورآلات سنتی، معرق، مس، قلم زنی، کاشی هفت رنگ و مصنوعات چوبی" در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

او افزود: درواقع این نمایشگاه تخصصی بهانه‌ای برای آشناسازی مردم چین با داشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس به ویژه شهر شیراز است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: هم‌اکنون اکثرمحصولات صنایع‌دستی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود و این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای مقصد جدید صنایع دستی استان به شمار می آید.

امیری از استقبال چشمگیر مخاطبان از این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: امید است هر چه سریع‌تر چین به مقصد مناسبی برای صادرات صنایع دستی استان تبدیل شود.

بنابراین گزارش در قالب این نمایشگاه هنرمندان اعزامی صنایع دستی استان فارس با مسئولان و هنرمندان حوزه صنایع دستی کشور چین جلسات متعددی برگزار نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار