فرماندار تبریز اعلام کرد: پیش‌بینی ثبت نام بیش از ۱۰۰ نفر در تبریز برای انتخابات مجلس

فعالیت ۷۳۰ حوزه انتخابیه در تبریز، اسکو و آذرشهر

تبریز(پانا) - فرماندار تبریز از پیش‌بینی ثبت نام بیش از ۱۰۰ نفر درتبریز برای انتخابات مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۲۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار تبریز اعلام کرد: پیش‌بینی ثبت نام بیش از ۱۰۰ نفر در تبریز برای انتخابات مجلس

بهروز مهدوی در نشست خبری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس از دهم آذر ماه به مدت ۷ روز تا تاریخ ۱۶ آذر با دستور وزیر کشور در سراسر کشور آغاز می شود.

وی گفت: همزمان هیئت‌های اجرایی تشکیل می شود و در این مدت استعلام افراد ظرف ۵ روز از تاریخ ۱۷ تا ۲۶ آذر از مراجع چهارگانه انجام می‌شود و بر اساس قانون مراجع موظف هستند.

فرماندار تبریز اظهار کرد: بعد از اتمام ثبت نام، افراد تایید یا رد صلاحیت افراد را به هیات های نظارت اعلام می‌کنیم و هیئت های نظارت تا ۲۰ روز فرصت بررسی صلاحیت افراد فرصت دارند.

مهدوی ادامه داد: شورای نگهبان از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه به مدت ۷ روز به شکایات داوطلبان رسیدگی می‌کند و روز ۲۲ بهمن‌ماه این شورا اسامی قطعی نامزدهای مجلس را به وزارت کشور اعلام می‌کند.

مهدوی افزود: از ۲۴ بهمن ماه تا ۳۰ بهمن به مدت یک هفته تبلیغات نامزدها آغاز می‌شود و از روز اول اسفندماه ممنوعیت تبلیغات شروع شده و جمعه دوم اسفند ماه در سرتاسر کشور اخذ رای شروع می شود.

فرماندار تبریز گفت: در بحث تبلیغات زودهنگام قانون سکوت دارد و به صراحت بندی و تبصره قانونی در رابطه با این جرم وجود ندارد.افراد در فضای مجازی و محافل شخصی و قبل از ثبت نام به دلیل اینکه هنوز ثبت نام صورت نگرفته تبلیغ می کنند . اما افرادی که به صورت رسمی در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند از فردای همان روز رفتار و گفتار آنها به جد مورد بحث قرار می‌گیرد و در مراحل انتخاباتی اعمال می‌شود .

وی در مورد برگزاری الکترونیکی انتخابات نیز گفت: انتخابات در سراسر کشور الکترونیکی است اما تمام الکترونیکی نیست، انتخابات هم دستی و هم الکترونیکی است، اما هنگام ثبت نام داوطلبان تمام موارد تمام موارد ثبت نامی به صورت الکترونیکی انجام می شود.در کل استانها یک شهر به طور تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

مهدوی در مورد فعالیت احزاب، تشکل‌ها و گروه‌ها در این انتخابات خاطرنشان کرد: تشکل‌های سیاسی که مجوز فعالیت قانونی داشته باشند می‌توانند به صورت قانونی در انتخابات شرکت کرده و تبلیغات کنند و نیز نامزد های خودشان را معرفی کنند.

وی گفت: قانون انتخابات ساختاری را تعریف کرده که اجازه دخالت و دستکاری به هیچ نهاد و فردی داده نشده است. امکان هیچ گونه تخلفی وجود ندارد. هر فردی برای انتخابات وارد شود طبق قانون با وی برخورد می شود.

فرماندار تبریز در مورد پیش‌بینی تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس در شهر تبریز نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۰۰ نفر در این شهرستان کاندیدا شوند.

فرماندار تبریز در مورد تبلیغات نمایندگان فعلی خاطرنشان کرد: قانون فعلی تا آخرین روز کاری مجلس این افراد را به عنوان نماینده مجلس شناخته است و آنها می‌توانند در هر مجلسی جلسه حضور داشته و سخنرانی کنند و هیچ منعی برای این افراد وجود ندارد لذا اگر تبلیغات این ها به عنوان شائبه انتخاباتی مطرح می‌شود باید خود قانونگذاران در این زمینه فکری بیاندیشند و قانونی را وضع کنند.

مهدوی در مورد تعداد صندوق‌های حوزه انتخابیه تبریز،اسکو و آذرشهر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۷۳۰ حوزه انتخابیه در این مرکز ایجاد شود. براساس قانون افراد ۱۸ سال تمام می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که بر این اساس دو سوم افراد شهرستان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که تخلفی رخ ندهد اما در انتخابات برخی مسائل غیرقابل پیش بینی رخ می‌دهد که ساز و کار آن آموزش برای عوامل اجرایی و نظارتی است از تا از بروز اشتباهات سهوی نیز خودداری شود.

فرماندار تبریز تاکید کرد: فرمانداری نه ستاد اصلاح‌طلبان و نه ستاد اصولگرایان و نه ستاد اعتدال‌گرایان است بلکه فرمانداری ستاد قانون و نماینده دولت و نظام است و امنیت شهرستان به عهده ماست. به کسی اجازه اقدام فراتر از قانون داده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار