مجلس دانش آموزی، آئینه تمام نمای دانش آموزان

شهرکرد (پانا) - انتخابات شوراهای دانش آموزی شهرستانها و مناطق در آذرماه برگزار خواهد شد

کد مطلب: ۹۷۲۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی، آئینه تمام نمای دانش آموزان

حبیب الله رضایی مدیر سازمان دانش آموزی استان چهارمحال وبختیاری در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت: یکی از اهداف مهم وزارت آموزش و پرورش تربیت سیاسی، اجتماعی و مدیریتی دانش آموزان است.

به منظور بستر سازی برای کسب آداب و مهارتهای مذکور با رعایت قوانین ومقررات،پس از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس در آبان ماه، انتخابات شوراهای دانش آموزی شهرستانها و مناطق در آذرماه برگزار خواهد شد. در این انتخابات از بین شوراهای دانش آموزی هر آموزشگاه متوسطه 1 نفر دختر و 1نفر پسر به انتخاب اعضای شورای مدرسه به مجمع شورای دانش آموزی منطقه راه پیدا می کنند و با ارائه نظرات خود و شرکت در انتخابات، 11نفر دختر و 11نفر پسر را بعنوان شورای دانش آموزی شهرستان و مشاور رئیس اداره آموزش و پرورش مناطق، از میان خود بر گزیده و به مجمع استان معرفی می کنند.

وی ادامه داد: از هر منطقه 3یا4 نفر از شوراهای شهرستان در انتخابات استانی شرکت کرده واز میان خود 7نفر دخترو 7 نفر پسر را بعنوان شورای دانش آموزی استان انتخاب می کنند. نفرات اول هر استان به شرطی که کلاس نهم یا دهم باشند به مجلس دانش آموزی راه پیدا می کنند.

وی در پایان افزود: اعضای شورای دانش آموزی شهرستان و استان به مدت دوسال نظرات، انتقادات و پیشنهادات جامعه دانش آموزی را از طریق نمایندگان مجلس دانش آموزی به اطلاع مسئولین عالی رتبه آموزش و پرورش می رسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار