معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: لزوم پی گیری اعتبارات ملی برای آموزش و پرورش استان

تبریز (پانا) - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم پی گیری اعتبارات ملی برای آموزش و پرورش استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۷۲۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: لزوم پی گیری اعتبارات ملی برای آموزش و پرورش استان

جواد رحمتی در جلسه شورای آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی بیان کرد: آموزش و پرورش به دلیل حساسیت کاری که در تربیت نیروی انسانی آینده دارد بایستی به بودجه این مجموعه بازنگری و توجه بیشتری شود و لازم است اعتبارات دولتی افزایش یابد و از سایر ظرفیت ها نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: برای افزایش منابع مالی، آموزش و پرورش استان می تواند مدارس تخریبی تبریز که اکثرا در بهترین نقاط تجاری شهر هستند را بر اساس ماده 27 قانون تنظیم تغییر کاربری دهد و از ارزش افزوده حاصل از آن استفاده کند و مدرسه جدید را در محل دیگری احداث کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: همچنین آموزش و پرورش می تواند قسمتی از مدارس که فضای بزرگی دارند بدون این که به فضای آموزشی مدرسه لطمه زده شود را تغییر کاربری دهد.

رحمتی اضافه کرد: هزینه ساخت برخی مداس با هم متفاوت هستند و لازم است که این هزینه ها یکسان سازی شوند و در نحوه احداث مدارس کوچک 5 کلاسه و پایین تر تجدید نظر شود تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

وی گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که تمامی فضاهای آموزشی استاندارد باشند و همچنین فضاهای فعالیت های فوق برنامه که دانش آموزان در آن محل مهارت های اجتماعی را یاد می گیرند نیز در این جهت توسعه یابند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با انتقاد از تغییر مکرر سیستم آموزشی کشور گفت: سیستم آموزشی در مدارس ما به شکل اتوبوسی است که همه پشت سر هم می نشینند و افراد به تیزهوش و کم هوش جدا می شوند و امید دارم روزی به سیستم آموزشی مشارکتی برسیم.

رحمتی گفت: آموزش و پرورش استان از محل ماده 18 از خیلی جاها طلبکار است و باید این محل ها راشناسایی کند واین منابعی که مغفول مانده را به دست بیاورد.

وی بیان کرد: اعتبارات استانی محدود است و نمی توان اعتبارات سایر بخش ها را به آموزش و پرورش اختصاص داد ولی با توجه به این که در فصل بودجه بندی هم هستیم لازم است پی گیر اعتبارت ملی و افزایش آن باشیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان و وضعیت تخریب مدارس مناطق زلزله زده را به دولت انعکاس داده ایم و امیدا داریم برای این مدارس اعتبار خاصی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار