مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد: افتخار ما داشتن جامعه کارگری است

یزد(پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در نشست مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه بخش عمده ای از جمعیت یزد را کارگران تشکیل می دهند گفت: طی چند سال اخیر هیچ اخراجی از بین کارگران عضو در تشکلات کارگری نداشتیم.

کد مطلب: ۹۷۲۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد: افتخار ما داشتن جامعه کارگری است

محمدحسین ریاحی در نشست مجمع نمایندگان استان یزد اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت یزد بیش از یک میلیون نفر است و 333 هزار نفر شاغل دارد که در 3 هزار و 300 واحد صنعتی و 590 واحد معدنی شاغل هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه 210 هزار نفر بیمه شده اجباری داریم ادامه داد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان یزد جزو ادارات درجه 2 کشور است و از نظر ساختار بسیار ضعیف هستیم و دو اداره از ادارات شهرستانی ما به صورت نمایندگی اداره می شود.

ریاحی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه بازرسی کار افزود: 190 پست سازمانی داریم که 35 پست بلوکه شده برای نیروهای قراردادی است و 16 بازرس کار در کل استان یزد داریم و 8 نفر استخدام جدید تا پایان سال جذب خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد تشکل های کارگری و کارفرمایی در سطح استان و لزوم حمایت از تشکل های کارگری عنوان کرد: 277 تشکل گارگری و کارفرمایی داریم که 63 تشکل کارفرمایی است و مابقی در حوزه کارگری فعال هستند.

این مقام مسئول همچنین از رشد 15 درصدی در تعداد شوراهای اسلامی کار خبر داد و گفت: افتخار ما داشتن جامعه کارگری است و معتقدیم تشکل های کارگری باید بیش از پیش تقویت شوند.

وی با بیان اینکه معضل جامعه کارگری در یزد وجود قراردادهای سفید و موقت است افزود: موضوع قراردادهای سفید به برنامه ریزی وزارتخانه نیاز دارد ولی در استان آمادگی و زیرساخت اجرای طرح در این زمینه را داریم.

محمد حسین ریاحی تصریح کرد: طی چندسال اخیر هیچ اخراجی از بین کارگران عضو در تشکلات کارگری نداشتیم و موردی که در شهرستان بافق در خصوص اختلافات کارگری بود آمادگی ورود و حمایت را داشتیم که خود کارگر در این زمینه تمایلی نداشت و شکایتی صورت نگرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار