برگزاری اولین نشست هم اندیشی نمایندگان عفاف و حجاب مناطق شهر تهران

تهران (پانا) - اولین نشست هم اندیشی نمایندگان عفاف و حجاب مناطق شهر تهران در محل سالن اجتماعات ساختمان مرکزی نماد با حضورکریمی معاون پرورشی و فرهنگی ، حجت الاسلام درودی معاون امور استان های دفتر همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و همکاران اداره امور تربیتی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۲۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین نشست هم اندیشی نمایندگان عفاف و حجاب مناطق شهر تهران

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در ابتدای این جلسه کریمی معاون پرورشی و فرهنگی ضمن اشاره به اهمیت ترویج و تبلیغ فرهنگ حیا و عفاف و حجاب به بیان گام های اجرایی این طرح تربیتی پرداخت و بیان کرد: گام اول: عفاف و حجاب فقط مختص بانوان نیست ، اعضای خانواده تماماً باید در اجرای این مهم مشارکت فعال داشته باشند. گام دوم :دانش آموزان را مقاوم و آماده پذیرفتن فرهنگ عفاف بنماییم. گام سوم : در اجرای این امر خطیرتربیتی با سایر نهادها و دستگاه ها هم افزایی داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت و توان نهادها برای آموزش و اقناع فرزندانمان به خوبی بهره برداری کنیم. گام چهارم :کارهای نو و جدید خلاقانه ای را که تاکنون درباره عفاف و حجاب انجام نشده، شناسایی ، استخراج و اجرا نماییم. گام پنجم:طرح های پژوهشی با تکیه بر اداره قرآن ،نماز و عترت در حوزه تعمیق فرهنگ حیا، عفاف و حجاب انجام دهیم. 6گام ششم : استمرار و تداوم جریان سازی تعمیق و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مناطق و مدارس صورت گیرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام درودی معاونت امور استان های دفتر همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: فرهنگ حیا و عفاف و حجاب ربطی به دین ندارد بلکه به جامعه و خانواده وابسته است، جامعه موفق از خانواده موفق نشات می گیرد. حیات طیبه در اسلام یعنی زندگی توام با آرامش و همزیستی مسالمت آمیز. وی با استفاده از آیات مبارکه سوره نور و احزاب ،قرآن کریم را منبع قانون نویسی و شناخت آسیبهای اجتماعی بیان نمود.

در بخش دیگری از این جلسه نقوی، رئیس اداره امورتربیتی به استناد هدف عملیاتی 3 سند تحول بنیادین ، ترویج و تعمیق فرهنگ حیا، عفاف و حجاب را جز وظایف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت دانست و ضمن بیان توضیحاتی پیرامون نقش مناطق و مدارس در تربیت تمام ساحتی، رعایت عفاف و حجاب را به عنوان یکی از فعالیتهای چند ساحتی معرفی و از شرکت کنندگان خواست که برنامه ها و پیشنهادات مناطق خود را در این حوزه اعلام نمایند.

با اعلام تاریخ جلسه بعدی و نحوه فعالیت اعضا برای برگزاری همایش های منطقه ای، نمایشگاه ها، نشست های پرسش و پاسخ و جلسات آموزش خانواده، مقرر گردید از ظرفیت سایر نهادها و دستگاه های مورد تایید آموزش و پرورش در تحقق و ترویج فرهنگ حیا، عفاف و حجاب بهره برداری گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار