کشت جو در ۶۷۰ هکتار از مزارع ابرکوه

یزد(پانا) - مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با پایان یافتن فصل کاشت جو در سال زراعی جاری این محصول در ۶۷۰ هکتار مزارع شهرستان کشت شد.

کد مطلب: ۹۷۲۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کشت جو در ۶۷۰ هکتار از مزارع ابرکوه

حسن زارع به خبرنگار ایرنا افزود: برای کاشت این محصول حدود ۷۰ تن انواع کودشیمیایی و ۱۵ تن بذر گواهی‌شده بین کشاورزان در یک ماه گذشته ،در زمان کشت توزیع‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه اراضی شهرستان‌ مستعد برای کشت انواع محصول زراعی است ، اظهارداشت : تلاش شد، سطح زیرکشت موجود حفظ و با توزیع بذر گواهی‌ شده کم آبخواه و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه ، میزان تولید در واحد سطح افزایش یابد.
مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: این شهرستان یکی از مناطق عمده پرورش دهنده دام سبک است لذا محصول جو که توسط افزون بر ۳۰۰ خانوار کشاورز و روستایی تولید می شود ، بیشتر به مصرف دام های سبک این شهرستان می رسد .

وی اضافه کرد: متوسط تولید محصول جو در اراضی ابرکوه سه تن و ۳۰۰کیلو گرم در هر هکتار است که در بعضی از مزارع این میزان به چهار تن هم رسیده است.
زارع بیان کرد : در سال زراعی گذشته افزون بر ۲ هزار تن محصول جو از مزارع از ۶۷۰هکتار تولید و روانه بازار مصرف شد.
وی ادامه داد: با هدف افزایش عملکرد ، نظارت بر کاشت ، داشت و برداشت افزون بر ۱۲ کارشناس پهنه در فرایند تولید این محصول نظارت دارند.

اراضی قابل کشاورزی شهرستان ابرکوه ۲۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی در حال حاضر ۱۵ هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد و هشت هزار خانوار از این راه امرار معاش می کنند که هشت هزار هکتار آن باغ های میوه و بقیه هم محصول زراعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار