برگزاری نشست مشترک مدیرکل فرهنگ وارشاد با موسسات فرهنگی قرآن وعترت

یزد(پانا) - نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با موسسات فرهنگی قرآن و عترت با تبیین دستورالعمل برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قران و عترت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۲۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست مشترک مدیرکل فرهنگ وارشاد با موسسات فرهنگی قرآن وعترت

حسین دشتی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست گفت: رویکرد جدید آزمون سوره محوری است و در این دوره در در ۲ رشته جدید مفاهیم و تفسیر سوره بقره به سایر رشته ها اضافه شده که می تواند موجب ایجاد انگیزه بیشتری برای ثبت نام علاقمندان در آزمون ها است.
وی افزود: با توجه به این که در این دوره آزمون شفاهی برگزار نمی شود موسسات باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که با گرم کردن زمینه برای اطلاع رسانی و تبلیغات موجب افزایش مشارکت شود.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سوم بهمن ماه در ۱۵ رشته و ۴ گروه حفظ، مفاهیم، معارف اهل بیت و آزمون الکترونیک برگزار می شود.
مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این نشست گفت: بزرگترین رخداد قرآن استان که بسیاری از خانواده ها در آن مشارکت دارند، نماد حضور پرشور مردم در فعالیت های آموزشی در حوزه قرآن و عترت است که باید به برنامه کاری و دغدغه شهرستان ها تبدیل شود.
جوادیان زاده بر نقش سایر دستگاه ها در پررنگ نمودن اطلاع رسانی آزمون به ویژه فرمانداری ها تاکید کرد.
وی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خواست با مکاتبه با سایر ادارات نسبت به جلب مشارکت آنان و تشکیل ستاد راهبردی نسبت به اطلاع رسانی به پرسنل ادارات و عموم مردم و پررنگ کردن حضور انان در آزمون اقدام کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تقدیر از فعالیت موسسات قرهنگی قرآن و عترت به ویژه مربیان آنها درخشش فعالان قرآنی دارالعباده در ۱۷ دوره آزمون قبل را نتیجه تلاش دلسوزانه و خالصانه آنان دانست و از مدیران موسسات خواست مانند سال های قبل با درگیر کردن قرآن آموزان و خانواده آنان اسباب مشارکت بیشتر در این دوره از آزمون را فراهم آورند.
جوادیان زاده بر ضرورت انعکاس فعالیت های موسسات قرآنی و طرح دیدگاه آنان در شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار