آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در یزد

یزد(پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۲۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در یزد

مجید جوادیان زاده با اعلام آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قران و عترت گفت: این آزمون در ۱۵ رشته و در ۴ گروه حفظ، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت (ع) برگزار می شود.

جوادیان زاده گفت: در سال گذشته ۸ هزار و ۲۱ نفر در هجدهمین دوره آزمون سراسری ثبت نام کردند که ۶ هزار ۶۶۹ نفر از آن ها متقضای شرکت در آزمون مفاهیم بودند و امید می رود که در سال جاری به همت موسسات، متقاضی بیشتری ثبت نام کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: این دوره از آزمون با نگاه ویژه به مفاهیم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در ۱۵ رشته در سوم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

وی افزود: رویکرد جدید آزمون سوره محوری است و در ۲ رشته جدید ترجمه و مفاهیم، تفسیر سوره بقره پیش بینی شده که نشان از حرکت دادن قرآن آموزان در رشته مفاهیم به تعمق سوره ها و نگاه به کلیت سوره به عنوان بخش مستقل است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در گروه معارف اهل بیت نیز در رشته نهج البلاغه ۵۰ حکم اول و خطبه متقین و در رشته صحیفه سجادیه ۱۰ نایش اول و مناجات خمس عشر به عنوان محتوای درسی برای آزمون در نظر گرفته شده است.

جوادیان زاده تصریح کرد: در گروه آزمون های الکترونیکی نیز در دو رشته سیره معصومین با همکاری موسسه نورالمجتبی قم و رشته روانخوانی قرآن با همکاری سامانه حا میم برگزار می شود.

وی افزود: در گروه حفظ نیز در ۹ رشته از جز اول تا حفظ کل ثبت نام انجام می شود که بیشترین تعداد متقاضیان در تمامی دوره های قبل از این رشته بوده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار