آغاز به کار ایرلاین هوایی فلای پرشیا در فارس

شیراز (پانا) - معاون استاندار فارس در آیین آغاز به کار  شرکت هواپیمایی فلای پرشیا با اشاره به اینکه فلای پرشیا سومین خط پروازی بومی استان فارس است، بیان کرد: تاسیس این شرکت برای حمل و نقل هوایی فارس بسیار گرانمایه است. 

کد مطلب: ۹۷۲۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار ایرلاین هوایی فلای پرشیا در فارس

محمود رضایی کوچی عنوان کرد: نخستین پرواز این هواپیمایی را که امروز شنبه ۹آذرماه به مقصد مشهد مقدس خواهد بود، به فال نیک می‌گیریم.
وی با اشاره به اینکه این هواپیمایی برای شروع با سه فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مدرن با عمر ناوگانی کمتر از معدل ناوگان کشوری آغاز به کار کرده است، از مزایای بهره‌مندی فارس از خطوط هوایی جدید یاد کرد.
معاون استاندار فارس نخستین نتیجه افزوده شدن به ناوگان هواپیمایی در فارس را کاهش ترافیک مسافری و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دانست.
رضایی کوچی با اشاره به جمعیت قریب به ۵ میلیونی استان فارس، بیان داشت: مردم فارس در مقایسه با دیگر نقاط کشور علاقه بیشتری به استفاده از هواپیما دارند؛ از سوی دیگر این استان ۱۱۲ شهر و ۳۶ شهرستان دارد که از لحاظ تقسیمات کشوری در رتبه نخست قرار گرفته است و از منظر جغرافیایی نیز با بیش از ۱۲۲هزار کیلومتر مربع از بسیاری کشور‌های جهان بزرگ‌تر است و همین موضوع بر اهمیت بهبود و توسعه وضعیت حمل و نقل استان می‌افزاید.
وی ابراز داشت: افزون بر این، فارس در همه زمینه‌ها گردشگر پذیر است و جز حوزه گردشگری ادبی و تاریخی و فرهنگی، به‌عنوان سومین حرم اهل بین (ع) مقصد زوار داخلی و خارجی است؛ از سوی دیگر به سبب وجود مراکز علمی و پزشکی حرفه‌ای زمینه توریست درمانی نیز در آن فراهم است و از این منظر در زمره شهر‌های تراز اول کشور به‌شمار می‌رود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزوده شدن ایرلان فلای پرشیا به ناوگان حمل و نقل فارس را باعث تقویت ارتباطات داخلی و خارجی دانست.
وی اظهار داشت: در حالیکه تحریم‌های ظالمانه وضعیت دسترسی به قطعات هواپیما را مشکل کرده است، ایران توانسته است در امنیت هوایی در زمره کشور‌های اول جهان قرار گیرد و در این زمینه هم ناوگان هواپیمایی و هم خلبانان به‌خوبی این حوزه را اداره کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار