افتتاح کارخانه تولید الکل طبی آذربایجان در اردبیل

اردبیل (پانا)- با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و جمعی از مسوولان استان طی آیینی کارخانه تولید الکل طبی آذربایجان با سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل رسما افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۷۲۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح کارخانه تولید الکل طبی آذربایجان در اردبیل

استاندار اردبیل در حاشیه افتتاح این کارخانه گفت: فضا برای سرمایه گذاری های خارجی و داخلی در شهرک های صنعتی استان فراهم شده و از سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه های مختلف حمایت می‌کنیم.

اکبر بهنام جو با بیان اینکه امروزه سرمایه گذاران با نیروی کار و تولید ارزان اردبیل را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند افزود: در نواحی و شهرک های صنعتی محیطی آرام و حاشیه امن برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده و همکاری تمام دستگاه های اجرایی و قضایی با محوریت نماینده ولی فقیه در استان قابل تقدیر است.

او با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش داروسازی انجام شده، گفت: شرایط جغرافیایی استان اردبیل فرصت خوبی را برای تبدیل شدن این استان به قطب تولید محصولات دارویی در کشور و حتی خاورمیانه فراهم کرده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه زمینه اشتغال بیش از ۵۰ نفر در دو شیفت کاری این کارخانه فراهم شده است افزود: در فاز دوم و توسعه این کارخانه مساله بسته بندی مطرح است که بیش از ۱۰۰ نفر نیز در این بخش مشغول می شوند.

بهنام جو ضمن تقدیر از سرمایه گذاران کشور آذربایجان در اردبیل اظهار کرد: در واقع این کارخانه از مازاد محصولات سر درختی و کشاورزی تغذیه می شود و میزان تولید این واحد سالانه۵ هزار و ۴۰۰ تن الکل طبی بر آورد شده است.

او در ادامه از احداث دیگر کارخانه ها در زمینه داروسازی و سرم سازی خبر داد و گفت: بزرگترین کارخانه داروسازی کشور اعم از گیاهی و شیمیایی اردبیل در شهرک صنعتی احداث می شود و سرمایه‌گذار این پروژه تجهیزات و خط تولید را وارد کرده و در مرحله نصب و انجام مراحل عملیاتی است.

استاندار اردبیل افزود کرد:کارخانه دیگری در حوزه دارویی کارخانه سرم سازی که در سطح کشور و حتی خاورمیانه کم نظیر است زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر فراهم می شود.

بهنامجو بیان کرد: در شرایط حاکم جنگ اقتصادی و تحریم ایران حمایت از سرمایه‌گذاران نوعی عبادت بوده، چرا که رفع بیکاری و اشتغال جوانان و ایجاد آرامش برای خانواده های این قشر برای سرمایه گذاران و مسوولان واجب و ضروری است.

او ادامه داد:با صدور مجوزها و رفع موانع تولید؛ تسهیل و بروکراسی اداری در استان زمینه حضور سرمایه گذاران بومی را افزایش داده و تولید ارزان در اردبیل نیز نوعی مشوق سرمایه گذاری خارجی است.

در این مراسم شکور ممی‌اف سرمایه گذار کارخانه الکل طبی آذربایجان نیز گفت: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این کارخانه ۲۵ میلیارد تومان است که در طرح‌های توسعه‌ای این میزان سرمایه‌گذاری افزایش می یابد.

ممی‌اف تولید الکل طبی را به عنوان ماده اولیه داروسازی یادآور شد و بیان کرد: علاوه بر داروسازی الکل طبی در شامپوسازی، تینرسازی و حتی پالایشگاه‌ها و مواد اولیه بنزین نیز مورد استفاده قرار گرفته و در تولید رنگ از آن استفاده می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم گفت: سرمایه‌گذاران خارجی با احساس امنیت بیشتر با حمایت تمام قد مسوولان در استان اردبیل سرمایه‌گذاری کرده و زمینه ۵۰ نفر ازجوانان تحصیل کرده را فراهم کرده اند.

آیت ا... سیدحسن عاملی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خارجی نطقه عطفی در تحول و توسعه اقتصادی استان و تقویت روابط کشورمان با آذربایجان است.

او گفت: هیچ کس مدعی نیست که سرمایه‌گذار نباید سود مشروع و حلال کسب کند، بلکه ما بر این باوریم که در کنار این سود باید با ایجاد اشتغال عزت خانواده‌ها حفظ شده و امکان توان‌افزایی در این مجموعه‌های اقتصادی نیز به شکل مطلوب فراهم آید.

عاملی از تلاش و جدیت استاندار اردبیل در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت راه اندازی مجموعه‌های تولیدی قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار