کشف کوره غیر مجاز ذغال در یزد

یزد(پانا) - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از کشف یک کوره غیر مجاز ذغال در منطقه سیدمیرزا یزد خبرداد.

کد مطلب: ۹۷۲۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کشف کوره غیر مجاز ذغال در یزد

سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان یزد با دستور دادستان این شهرستان و با کمک عوامل انتظامی مطابق ماده ۴۹ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع یک فقره کوره ذغال در منطقه سیدمیرزا یزد کشف شد.

او افزود: چهار نفر بازداشت و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ مختومی تصریح کرد: بر اساس ماده ۴۹ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع استفاده از کوره ذغال موجود یا احداث کوره ذغال جدید مستلزم داشتن پروانه از سازمان جنگلبانی می‌باشد و با افراد خاطی به شدت برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۸۲ هکتار از اراضی ملی را در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، از دست متصرفان اراضی ملی آزاد شد.

او در پایان اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار