مدیر کل آموزش وپرورش استان

ضرورت وجود سیستم نظارتی با هدف آموزش ،اصلاح و هدایت فرایند تعلیم وتربیت

رخشانی:لزوم تدوین سند توسعه کیفیت آموزش وپرورش استان

زاهدان(پانا) - رخشانی گفت :وجود سیستم نظارتی با هدف آموزش ، اصلاح و هدایت فرآیند تعلیم وتربیت یک ضرورت است.

کد مطلب: ۹۷۲۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت وجود سیستم نظارتی با هدف آموزش ،اصلاح و هدایت فرایند تعلیم وتربیت

مدیر کل آموزش وپرورش استان ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروههای نظارتی با هدف نظارت مستقیم ،مستمر ،مداوم و کارآمد در همه شهرستان ها و مناطق استان ، بیان داشت :نظارت بالینی و سیستمی در کنار هم می تواند در راه رسیدن به اهداف مورد نظر موثرتر واقع شود .
رخشانی ادامه داد : برونداد وخروجی نظارتها در راستای تغییر نگاه وبینش افراد و اصلاح امور ونیل به اهداف تعیین شود و حرکت کند و در این مسیر داشتن سعه صدر ، تکریم و حفظ جایگاه همکاران و دستگاه تعلیم وتربیت و رعایت اصول اخلاقی و نظارتی برای حصول نتیجه بهتر از گذشته، مهم است .
او پرهیز از نظارت تک بعدی و تاکید برهمه جانبه نگر بودن فرآیند نظارت را بسیار ضروری دانست و افزود :نظارت برای مدارس غیر دولتی با وجود شرایط ویژه اینگونه مدارس نیز بصورت خاص در دستور کار قرارگیرد.
مدیر کل آموزش وپرورش استان خاطر نشان کرد :تدوین سند توسعه کیفی و کمی آموزش استان در کنار اسناد دیگر یکی از نیاز های اساسی دستگاه تعلیم وتربیت است که می طلبد کمیته ای متشکل از کارشناسان حوزه های مختلف با محوریت معاونت متوسطه این موضوع را دنبال نمایند.
رخشانی افزود: در سند توسعه کیفیت آموزشی موضوعات مختلفی از جمله توانمند سازی نیروی انسانی ، تشکیل کار گروههای آموزشی ،دوره های آموزش ضمن خدمت ، وضعیت پوشش تحصیلی ،نرخ ماندگاری ،نرخ جذب و بسیاری موارد از این قبیل باید با نگاه کارشناسی و دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد .
او اظهار داشت : سند توسعه آموزشی بیانگر شرایط موجود و ترسیم نقشه راه آینده و رسیدن به اهداف وبرنامه های مورد نظر می باشد و افق روشنی از مسیر راه را نشان خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار