درمان نوزادان آلوده به HIV بلافاصله پس از تولد آغاز شود

تهران (پانا) - متخصصان دانشگاه هاروارد در یک مطالعه تازه تاکید کردند لازم است درمان نوزادان آلوده به ویروس ایدز (HIV) بلافاصله پس از تولد آغاز شود.

کد مطلب: ۹۷۲۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
درمان نوزادان آلوده به HIV بلافاصله پس از تولد آغاز شود

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده‌ است: زمانیکه نوزاد آلوده به ویروس اچ‌آی‌وی متولد می‌شود لازم است طی چند ساعت پس از تولد پروسه درمان آغاز شود. این درحالیست که در بسیاری از کشورها روند درمان از چند هفته یا ماه به تعویق می‌افتد.

گروهی از محققان دانشگاه هاروارد در بررسی خود دریافتند شروع به موقع پروسه درمان در نوزادان آلوده به ویروس اچ‌آی‌وی میزان نفوذ و ذخیره شدن این ویروس در بدن نوزاد رامحدود می‌کند.

به گفته محققان مصرف داروهای ضد اچ‌آی‌وی در مادران باردار مانع از انتقال ویروس به جنین می‌شود که این روش تعداد نوزادان آلوده به ویروس اچ‌آی‌وی را در سراسر جهان به شدت کاهش داده‌ است. در حال حاضر، روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ نوزاد آلوده به ویروس اچ‌آی‌وی در آفریقای سیاه متولد می‌شوند.

به گزارش ژاپن تودی، پزشکان همواره تاکید داشته‌اند درمان نوزاد آلوده به این ویروس باید در هفته‌ یا ماه‌های اولیه زندگی آغاز شود زیرا سیستم ایمنی آنان در حال رشد است و در برابر این ویروس آسیب‌پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار