رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در بابل

ساری (پانا) - رئیس شورا‌های حل اختلاف استان مازندران از رهایی یک محکوم به اعدام از چوبه دار خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۲۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در بابل

حجت الاسلام و المسلمین سید خلیل اسماعیل‌نژاد گفت: با تلاش اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف شعبه ویژه زندان و با گذشت اولیاء دم، محکوم به قصاص، بالای چوبه دار از مجازات رهایی یافت.

معاون قضایی رئیس کل و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان مازندران گفت: این قتل در شهرستان بابل اتفاق افتاد که مقتول به قتل می‌رسد و پس از شکایت اولیای دم و اعتراف متهم، جرم محرز و توسط دادگاه حکم به قصاص نفس متهم صادر شد که پس از تایید این رأی توسط دیوان عالی کشور، پرونده جهت اجرا ابلاغ شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نژاد اظهار کرد: با پیگیری‎های انجام شده از سوی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان و پس از برگزاری جلسات متعدد سازش با خانواده مقتول و مذاکره با اولیاء دم ،رضایت شکات درلحظات آخرحاصل و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان مازندران ادامه داد: علیرغم ماهیت موضوع قتل و ابعاد مختلف وقوع اینگونه حوادث، بار دیگر ایثار خانواده مقتول در عفو و بخشش تجلی و تبلور یافت و باعث شد تا با قبول پیشنهاد مصالحه از سوی اعضای شورای حل اختلاف، از حقوق قانونی خویش چشم پوشی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نژاد با قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف ویژه زندان و همچنین اولیاء دم مقتول به لحاظ اعلام گذشت اظهار کرد: حلاوت و شیرینی حاصل از عفو و بخشش بسیار ماندگارتر از اثرات ناشی از اجرای حکم قصاص است.

رییس شوراهای حل اختلاف استان مازندران با بیان اینکه هم اکنون بیش از 170 شعبه شورای حل اختلاف دراستان مازندران فعال است گفت: در هفت ماه گذشته 96 هزار و 879 پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد و حدود 99 هزار و71 پرونده با تلاش مجموعه مختومه شده است و در بین پرونده‌های قابل صلح 12هزار و 173 فقره پرونده منجر به صلح و سازش گردید و به این ترتیب ازورود بیش از 12هزار پرونده به دادگستری ممانعت شده است.

اسماعیل‌نژاد: در 8 ماه گذشته، 10 پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نژاد افزود: همچنین در 8 ماه گذشته، 10 پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش صددرصدی صلح وسازش درمورد قصاص نفس داشتیم.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار