شهردار قم: استفاده از همه ظرفیت‌ها برای معرفی قم به عنوان پایتخت جهان اسلام

قم (پانا) - شهردار قم گفت: با استفاده از ابعاد مختلف به دنبال معرفی قم به عنوان پایتخت جهان اسلام هستیم و در راستای دستیابی به این مهم از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم.

کد مطلب: ۹۷۲۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
شهردار قم: استفاده از همه ظرفیت‌ها برای معرفی قم به عنوان پایتخت جهان اسلام

سیدمرتضی سقاییان نژاد در دیدار معاونین و مدیران شهرداری قم با آیت الله جوادی آملی، اظهار کرد: ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم در شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز قم نامگذاری شد و فعالیت ها و برنامه ها در این راستا دنبال می شود.
شهردار قم با اشاره به اینکه در این نامگذاری به دنبال این هستیم که ابعاد مختلف شهر قم در طول یک هفته مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: در ۵ کمیته فعالیت های روز قم برنامه ریزی شد؛ البته در سال نخست بودیم و کاستی هایی را شاهد هستیم و امیدواریم که هر سال برنامه ها و فعالیت های مرتبط بااین روز در سطح وسیع‌تری دنبال شود.
سقاییان نژاد با اشاره به اینکه هر ده سال یک بار یک شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود، گفت: در کنار تلاش برای ثبت این روز در تقویم ملی، ظرفیت های شهر قم را به شکل مطلوبی معرفی کرده و قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.
وی با بیان اینکه به دنبال ظرفیت های مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های شهر قم در ابعاد مختلف هستیم، اظهار کرد: شهر قم سالانه میزبان ۲۰ میلیون زائر است و حرم مطهر حضرت معصومه (س) مانند نگینی در این شهر می‌درخشد و وجود مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید می‌توانند به معرفی ظرفیت ها کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار