سامانه بارشی جدیدی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه (پانا) - کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: جو استان در ۲ روز آینده پایدار است اما از روز دوشنبه با ورود سامانه جدید بارش‌ها دوباره منطقه را فرا می‌گیرد.

کد مطلب: ۹۷۲۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سامانه بارشی جدیدی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

یاسر اشتاد با اشاره به افزایش پنج درجه‌ای دما در یک هفته گذشته، افزود: سامانه بارشی جدید بیشتر در شمال استان فعال خواهد بود؛ هرچند سامانه قبلی نیز موجب بارندگی مطلوب در جنوب استان شد.

وی اظهار داشت: شب گذشته نیز بارش‌های پراکنده‌ای رخ داد و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای /شنبه/ و /یکشنبه/ مه صبحگاهی به علت رطوبت هوا افزایش یابد و تغییرات دمایی چندانی تا روز دوشنبه وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ارتفاعات مرکز استان شاهد بارش برف بود، گفت: فعالیت سامانه بارشی موجب شد تا در سردشت بیش از ۲۳ میلی‌متر و در پیرانشهر نیز بیش از ۲۰ میلی‌متر بارندگی ثبت شود.

«اشتاد» ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ارومیه با دمای یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و خوی با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

به گزارش ایرنا اغلب نقاط آذربایجان‌غربی در هفته گذشته بارانی بود و در ارتفاعات برخی شهرستان‌ها نیز بارش خفیف برف رخ داد.

این استان در منطقه‌ای سرد و کوهستانی واقع است و از اواخر شهریور تا اوایل تیرماه شاهد بارندگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار