۸۰ درصد سطح ابلاغی گندم آذربایجان‌غربی تحقق یافت

ارومیه (پانا) - معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح ابلاغی کشت گندم در استان برای سال زراعی جاری ۳۷۸ هزار و ۷۵۰ هکتار است که ۸۰ درصد این حجم کشت شده‌است.

کد مطلب: ۹۷۲۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
۸۰ درصد سطح ابلاغی گندم آذربایجان‌غربی تحقق یافت

اکبر کرامتی با بیان اینکه ۲۸۹ هزار هکتار از سطح ابلاغی دیم و بقیه آبی است، افزود: گندم دیم کاشته شده شامل ۲۲۲ هزار هکتار بوده که هشت هزار و ۲۰۰ تن بذر اصلاح شده بین زارعان در این کشت توزیع شده‌است.

وی اضافه کرد: سطح گندم آبی کشت شده نیز شامل ۶۳ هزار هکتار بوده که چهار هزار و ۳۸۶ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان متقاضی توزیع شده‌است.

وی اظهار داشت: بذرهای اصلاح شده در کشت آبی شامل حیدری، پیشگام و میهن و در کشت دیم شامل آذری، سرداری، هما، اوحدی و باران است که در ۶ شرکت تولید بذر استان فرآوری شده و در اختیار زارعان قرار داده شده‌است.

کرامتی با بیان اینکه سطح بیمه شده اراضی نیز ۵۷۰ هکتار گندم آبی و ۹ هزار و ۸۵۹ هکتار گندم دیم بود، ادامه داد: هیچ بدهی از بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان وجود ندارد.

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی درباره کشت پاییزه جو نیز گفت: در زمینه کشت پاییزه جو هشت هزار و ۴۰۰ هکتار زیر کشت جو آبی و ۲۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی زیر کشت جو دیم قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به توزیع کود و بذر مورد نیاز به صورت یارانه دار بین کشاورزان گفت: نهاده های لازم بین افراد متقاضی توزیع شده و سموم ضد عفونی شده، دستگاه های کارنده و تسهیلات مورد نیاز نیز به آنان ارائه شده‌است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد که از این اراضی ۷۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی رفته است.

از این ۷۰۰ هزار هکتار نیز ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار هکتار باغ و حدود ۳۷۵ هزار هکتار گندمزار بوده و مابقی به کشت سایر محصولات آبی و دیم اختصاص دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار