مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

دانش آموزان میراث داران شهدا هستند

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه شهدا به حیات طیبه دست یافتند گفت: دانش آموزان امروز میراث داران شهیدان هستند و باید به گونه ای تربیت شوند که در مسیر دست یابی به حیات طیبه گام بردارند.

کد مطلب: ۹۷۲۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان میراث داران شهدا هستند

ابراهیم محمدی در آیین تجلیل از دانش آموزان عشایری موفق استان در کنکور سراسری ۹۸در منطقه سیلوانا بااشاره به گرامیداشت هفته بسیج گفت: این نیروی مردمی به فرمایش امام راحل تشکیل شد و امام (ره) این نیروی عظیم را به عنوان پایه، دیوار و زیربنایی محکم و سدی محافظ انقلاب و آرمانهای آن قرار داده و دستور تشکیل دادند تا این انقلاب ریشه گرفته و تنومند شود.

وی گفت: پایه های انقلاب جز مردم کسی نمی تواند باشد؛ مردمی با تفکر بسیجی که اراده اش اراده ای خدایی است و مردمی با تفکری که این نظام را با امداد الهی بیمه کند.

وی با بیان اینکه زندگی توام با آسایش امروز را در این استان که رنگین کمان عاطفه هاست مدیون کسانی هستیم که جان فشانی کردند تا امنیت تهدید نشود گفت: بسیج تفکری است عظیم و وحدت آفرین که مردم را با یکدیگر متحد و یکپارچه کرده است تا برای یک دین، تمدن و وطن جان و خونشان فدا کنند و انقلاب را جهانی کنند.

محمدی با اشاره به اینکه روز پنجم آذر روز مقدسی در تاریخ انقلاب است افزود: تفکر بسیجی نتیجه اش تقدیم ۵۷۰هزار جانباز و ۲۲۵هزار شهید و در میان آنها حضور ۳۶هزار دانش آموز و حدود ۵هزار فرهنگی شهید و هزاران ازاده سرفراز برای نظام بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افتخار آفرینی جوانان برای نظام اسلامی را نوعی تفکر بسیجی بیان کرد و ادامه داد: باید دقت کنیم در سند تحول بنیادین آنچه که در مبانی دینی و علمی ما به آن اشاره می‌شود گنجانده شده و اجرا می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به سند تحول بنیادین ماباید فرزندانمان را به یک حیات طیبه و زندگی توام با راستگویی، امانتداری، صداقت ، یکرنگی ، وحدت و حق شناسی هدایت کنیم.

وی اظهار داشت: ارزشهای نظام و انقلاب را باید زنده نگهداشت و باید به یاد داشت که چه کسانی شهید شدند تا امنیت و ارامش در استان فراهم شود و باید در این مکان مقدس که با خون شهدا ابیاری شده کار مقدسی مانند تحصیل انجام داد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به تلاشهای آموزش و پرورش برای دسترسی همه دانش آموزان به آموزش برابر و عدالت آموزشی اظهار داشت: ۱۵۴مدرسه یک، ۲،سه، چهار و پنج نفره در کشور وجود دارد و اینها بیانگر نگاه ویژه به همه ایرانیان و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه امروز همه باید به ایران عزیز توجه و کمک کنند تا دانش آموزان ما به حیات طیبه دست یابند اضافه کرد: در مدارس و در نظام تعلیم و تربیت به دنبال این هستیم که دانش آموزان بدانند میراث دار ۲۲۵هزار شهید کشور هستند چرا که شهیدان جانشان را و بهترین و ارزشمندترین داشته شان را در طبق اخلاص گذاشته و به جامعه اسلامی هدیه کردند.

وی اخلاق مداری را در راس همه کارها بیان کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و اجتماعی اخلاق را رعایت کنید ؛ امروز در جامعه ما رعایت آداب بزرگداشت پدر و مادر تضعیف می‌شود و لازم است احترام پدر و مادر و معلمانتان را داشته باشید.

محمدی اظهار امیدواری کرد: در جامعه ای که به عنوان مردم سالاری دینی و مدنی یاد می شود اخلاق مداری در کنار طی مدارج علمی رعایت شود.

در این آیین که به همت اداره اموزش و پرورش عشایر استان در منطقه سیلوانا برگزار شد از 60 نفر از پذیرفته شدگان کنکور سراسری استان که جزو دانش اموزان عشایری بودند با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

این آیین با حضور مسوولان استانی و محلی و دانش آموزان عشایری در منطقه آموزش و پرورش سیلوانای ارومیه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار