آشنایی با شهید محمد فلاحزاده

ابرکوه (پانا) - همزمان با زادروز شهید محمد فلاح زاده دانش آموزان آموزشگاه پسرانه‌ای که به نام این شهید نام‌گذاری شده است، با حضور خانواده شهید برای او جشن تولد گرفتند.

کد مطلب: ۹۷۲۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با شهید محمد فلاحزاده

این شهید بزرگوار درآذرماه سال 1333 متولد شد و والدین او به خاطر ارادت خاصی که به حضرت محمد (ص) داشتند، او را محمد نام نهادند .

محمد دوران تحصیل را سپری می‌کرد و درعین‌حال به روزه گرفتن و نماز خواندن اهمیت خاصی می‌داد و اوقات بیکاری او به خواندن قرآن، نهج‌البلاغه، ادعیه، صحیفه سجادیه، کتاب‌های امام خمینی (ره) و آیت‌الله دستغیب و ... سپری می‌شد .

او که فردی انقلابی و پیرو ولایت بود درعین‌حال خوش‌رفتاری و مظلومیتش نیز زبان زد خاص و عام بود به‌طوری‌که با امربه‌معروف و مهربانی و روی خوش، انسان‌ها را مجذوب خود می‌کرد و آنان را به نماز و دین و قرآن، توصیه می‌کرد .

محمد فردی دائم الوضو بود و هرگز نماز جمعه را ترک نمی‌کرد و یکی از آرزوهایش این بود که مردم به نماز اهمیت بیشتری داده و هیچ‌وقت مساجد را خالی نگذارند. اگرچه به کارهای کشاورزی علاقه داشت اما مسائل سیاسی و روز را نیز دنبال می‌کرد .

شهید فلاح زاده ابتدا همچون سایر برادرانش به کار بنایی مشغول شد؛ اما وقتی خبر جذب نیرو توسط سپاه پاسداران را شنید، به این مجموعه ملحق شد و همیشه می‌گفت: انسان وقتی لباس پاسداری می‌پوشد احساس مسؤولیتش زیاد می‌شود .

او که بزرگ‌ترین آرزویش شهادت بود در سن 27 سالگی راهی میدان نبرد حق علیه باطل شد و همان دفعه‌ اول که به جبهه رفت در منطقه‌ فیاضیه در عملیات ثامن‌الائمه مورد هدف تیر مستقیم دشمن بعثی قرار گرفت و در پنجمین روز از مهرماه سال 60 به شهادت رسید .

لازم به ذکر است این مراسم معنوی با حضورخانواده شهید محمد فلاحزاده وشهدای این محله (گل کاران)،مدیریت آموزش وپرورش ،دبیران ودانش آموزان این دبستان با برنامه های متنوع اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار