کاظمی: مدیران مدارس سعی در اجرایی شدن سند تحول بنیادین داشته باشند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد که سند تحول بنیادین اولویت اصلی و استراتژیک دستگاه تعلیم و تربیت است و در این میان مدیران مدارس به عنوان متولیان خط مقدم نظام تعلیم و تربیت باید تمام تمرکز خود را بر نهادینه شدن این سند در مدارس قرار دهند.

کد مطلب: ۹۷۱۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: مدیران مدارس سعی در اجرایی شدن سند تحول بنیادین داشته باشند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران، مدارس، مربیان،مشاورین،معاونین پرورشی و مراقبین سلامت شهرستان قاینات که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، گفت: لازمه ی اثر بخشی فرایند تعلیم و تربیت و برنامه‌های تربیتی، داشتن اخلاص در عمل و انجام امور برای جلب رضای معبود است.

او، از مربیان و معاونین تربیتی مدارس به عنوان طلایه داران و پرچمداران نظام تعلیم و تربیت در قاموس آموزش و پرورش اسلامی ایرانی یاد کرد که میراث داران شهیدان رجایی و باهنر هستند و افزود: علم بدون مهارت همانند بذری است که بر روی سنگ پاشیده شود، هیچ اثر و میوه‌ای نخواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش، از بسیج به عنوان مهمترین ایده خلاقانه بنیان گذار کبیر انقلاب در کنار سایر خلاقیت‌های امام راحل(ره) دانست و اشاره کرد: تکیه بر خدا و ادای تکلیف رمز موفیت در تمام عرصه‌ها به ویژه فرایند خطیر و پر فراز و نشیب تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی است.

کاظمی، تربیت را نهادینه شدن آموزه‌ها و ارزش‌ها در وجود متربی به طوری که تبدیل به شخصیت در فرد شود، دانست و ابراز داشت: بر اساس سند تحول بنیادین و تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی، علمی ارزشمند و مفید است که روح دینی در آن حاکم باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تفاوت‌های ماهوی علم در فرهنگ غرب با اسلام، افزود: از نظر غرب علمی مفید است که نیازها و لذایذ مادی انسان را تأمین کند اما در تعلیم و تربیت اسلامی علمی مفید است که برای خدا و در خدمت به خلق خدا باشد.

او توجه به تشکلات دانش آموزی و سازمان دانش آموزی را زمینه ساز بصیرت افزایی دانش آموزان و خنثی سازی توطئه های دشمن در عرصه ی نبرد فرهنگی و اقتصادی دانست و یاد آور شد: مهم ترین عنصر موفقیت در برنامه‌های تربیتی نگاه متفاوت اولیای خانه و مدرسه با توجه به تفاوت‌های فردی، ذائقه‌های شخصی و سلیقه‌های مختلف دانش آموزان بوده واین یکی از جنبه‌های برقراری عدالت آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار