رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان تصریح کرد:

کاهش خطرپذیری و افزایش تاب آوری هدف مانور زلزله

همدان (پانا) - مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور با محوریت سازمان دانش آموزی در سراسر استان همدان برگزار و دو موضوع پناه گیری و خروج امن در آموزش ها برای دانش آموزان لحاظ شد.

کد مطلب: ۹۷۱۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش خطرپذیری و افزایش تاب آوری هدف مانور زلزله

رضا میرزایی با بیان این که آموزش ها به مدت 30 روز به طول انجامید، گفت: در این مدت معلمان مدارس، اولیای دانش آموزان و مردم محله آموزش دیدند و مدرسه به عنوان پایگاه مدیریت بحران و کانون ارتقای ایمنی در سطح محله در نظر گرفته شد.

میرزایی با اشاره به این که 20 جلسه جهت برنامه ریزی مانور زلزله و با حضور ارگان های ذیربط برگزار شد، تصریح کرد: هدف مانور زلزله کاهش خطرپذیری و افزایش تاب آوری بود که جمعیت هلال احمر آموزش دانش آموزان در مدرسه و شهرداری آموزش مردم محله را بر عهده داشت.

او با بیان این که مراسم نمادین این مانور با رعایت همه استانداردها و کاملاً جدی به همّت سازمان دانش آموزی برگزار شد، گفت: مانور زلزله و ایمنی در برابر آن برای اولین بار در همدان علاوه بر مدرسه دخترانه فروغ که به عنوان مدرسه نمادین در نظر گرفته شده بود، همزمان در 20 مدرسه دیگر به صورت نمادین انجام شد.

میرزایی در پایان از اداره کل آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، اداره کل مدیریت بحران، فرمانداری، پدافند غیرعامل، جمعیت هلال احمر، فرماندهی انتظامی، اداره کل نوسازی، صدا و سیما، شرکت آب، برق و گاز به عنوان ارگان هایی که در مانور زلزله نقش داشتند، نام برد.

لازم به ذکر است سازمان دانش آموزی استان همدان سال گذشته در مانور سراسری زلزله و ایمنی در برابر آن که امسال نیز در ششم آذرماه در 21 مدرسه استان به صورت هم زمان برگزار شد رتبه اول در کشور را کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار