جرایم انتخاباتی کاندیداها رصد می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: جرایم و تخلفات انتخاباتی کاندیدهای انتخابات رصد می‌شود تا فضای سالم انتخاباتی را در اردبیل رقم بزنیم.

کد مطلب: ۹۷۱۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جرایم انتخاباتی کاندیداها رصد می‌شود

یوسف خدادادی در نشست با خبرنگاران و در تشریح مراحل اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رسانه‌ها کارکردی متعدد و نقش حساسی در تعیین سرنوشت جامعه دارند که در انتخابات نیز انتظار می‌رود با دعوت عموم مردم برای حضور در صحنه نقش حساس و مثبت خود را به منصه ظهور برسانند.
او با تبریک هفته بسیج عامل اصلی استحکام و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشتن روحیه بسیجی در ملت ایران اعلام و خاطرنشان کرد: با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز هم دشمنان قسم خورده نظام با نیات شوم و مخربانه خود درصدد خدشه وارد کردن به کشورمان هستند اما همواره ملت ما ثابت کرده‌اند که پشت نظام و انقلاب خود را خالی نمی‌کنند.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه انتخابات یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردم ما در 40 سال اخیر به دست خودشان سرنوشت کشور را تعیین کرده و نقش اساسی در مدیریت آن داشته‌اند، بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب تحکیم پایه‌های نظام است و مردم ما با تمام وجود این امر را لمس کرده‌اند.
خدادادی برگزاری انتخابات سالم و پرشور در کنار حضور حداکثری مردم را از اساسی‌ترین خواسته‌های دولت دانست و افزود: با رعایت قانون انتخابات و اصل‌ بی‌طرفی و حاکمیت اخلاق این دوره از انتخابات را نیز با شور و شعور بی‌نظیر برگزار خواهیم کرد.
او به برخی از تخلفات و جرایم انتخاباتی از سوی کاندیدها اشاره کرد و گفت: نشریات و رسانه‌ها نباید بستر و زمینه‌ساز تخلفات انتخاباتی باشند و در این زمینه با کسانی که با سیاه‌نمایی و تخریب کاندیداهای رقیب قصد برهم زدن آرامش جامعه را داشته باشند، برخورد خواهد شد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همچنین اخذ رای از راه‌های غیرقانونی از جمله خرید آرا، کسب رای بیشتر با مخدوش کردن چهره نظام، بهره‌گیری از تعصبات اقوام و قومیت‌های مختلف، توهین به نامزدها در فضای حقیقی و مجازی و ... را از مصادیق جرم در انتخابات اعلام کرد.
خدادادی گفت: هیچ یک از کارکنان دولت حق استفاده از اموال دولت بر له یا علیه کاندیدایی را ندارد و امیدواریم با رعایت اصل بی‌طرفی در دستگاه‌های اجرایی کارکنان ملزم و پایبند به قانون اساسی باشند.
او ایجاد اخلال، اختلال در روند انتخابات، خرید و فروش رای، وعده‌های تامین آب و برق و گاز و ایجاد جاده و ... برای روستائیان و ... را نیز یادآور شد و گفت: تمامی این موارد جرم محسوب شده و هیچ کاندیدایی نباید با وعده‌های دروغین و خلاف مقررات از احساسات مردم در جلب رای سوءاستفاده کند.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خرید و فروش آرا را خیانت به اعتماد مردم و زیرسوال بردن سلامت انتخابات دانست و اظهار کرد: در انتخابات گذشته با ده‌ها نوع از این موارد برخورد قانونی صورت گرفت که در این دوره نیز با رصد کامل چنین رفتارهایی اقدامات تبلیغاتی کاندیداها را رصد می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار