مانور سراسری زلزله در ۳۲۰ نقطه استان فارس برگزار شد

شیراز (پانا) - بیست و یکمین مانور سراسری زلزله با شعار "مدرسه ایمن و جامعه تاب آور در برابر زلزله" در ۳۲۰ نقطه استان فارس به طور هم‌‌زمان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مانور سراسری زلزله در ۳۲۰ نقطه استان فارس برگزار شد

معاون عمرانی استاندار فارس با اشاره به اینکه مانور سراسری زلزله در سال جاری تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته داشت، افزود: این مانور با رویکرد محله محوری برگزار شد که علاوه بر دانش‌آموزان مردم نیز در آن شرکت داشتند.

محمود رضایی کوچی بیان کرد: دانش‌آموزان مدارس فارس در ۴۵ روز گذشته از طریق دستگاه‌های اجرایی مربوطه همچون سازمان آتش‌نشانی، هلال احمر، آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، مدیریت بحران استانداری فارس و... آموزش ها و آمادگی‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه ایران جز ۱۰ کشور نخست از نظر بلایای طبیعی است، و از 48 مورد حادثه طبیعی 30 مورد آن در ایران مشاهده شده است، هدف برگزاری چنین مانورهایی را پیشگیری از حوادث ناشی از این اتفاقات غیر مترقبه دانست و افزود: دانش آموزان باید با تکنیک‌های مصون سازی فضاهای زندگی، فضاهای آموزشی و عمومی آشنا شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تاکید کرد: موضوعات علمی مربوط به ایمن سازی و آمادگی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه باید در دروس تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وقوع سیل در فروردین ماه ۹۸ نشان داد هر گاه مبانی علمی و تکنیکی در ساخت و سازهای شهری نادیده گرفته شود سبب خسارت و آسیب شد، افزود: همه شهرداری ها موظف شده اند موضوعات علمی و فنی را در تصمیمات خود لحاظ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار