گرامیداشت زنده یاد پروفسور فضل الله رضا در مسجد قدس رشت

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: پروفسور فضل الله رضا چهره خوشنام عرصه علم و دانایی و از سرمایه های بزرگ ایرانیان در عرصه های علمی جهان است.

کد مطلب: ۹۷۱۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت زنده یاد پروفسور فضل الله رضا در مسجد قدس رشت

در این مراسم که به مناسبت هفتمین روز درگذشت پروفسور رضا و با حضور استاندار برگزار شد، نادر جهان آرای با برشمردن ویژگی های علمی و ادبی وی، اظهار داشت: گستره دیدِ او وسیع تر از جغرافیای کشور بود و در آثارش همواره مهربانی و عشق به همنوع جاری است. وی افزودک ویژگی های فردی، علمی و فرهنگی این عالِم بزرگ گیلانی نمونه بارز استعدادهای بی بدیل جامعه ایرانی است و اثار به جای مانده از ایشان همواره چراغ راه دوستداران علم و ادب است. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به آثار متعدد قلمی پروفسور فضل الله رضا اظهار داشت: آثار ادبی عرفانی و علمی ایشان به همراه حضور متعهدانه ایشان در عرصه مدرسه سازی فراموش نشدنی است.

پروفسور رضا سال 1293هجری شمسی در رشت به دنیا آمد. وی تحصیلات مقدماتی را در این شهر و تحصیلات دانشگاهی را در تهران گذراند.پروفسور رضا در سال 1351 نخستین کتابش را با عنوان « دوره هندسی علمی و عملی» تالیف کرد.

پروفسور رضا 4 کتاب به زبان انگلیسی و 11 کتاب به زبان فارسی تالیف کرد.بیش از 100 مقاله علمی وی نیز به زبان های زنده دنیا ترجمه شده است.
تحلیل شبکه های برق ، تئوری اطلاعات ، راز آفرینش ، رادیو به زبان ساده ، پژوهشی در اندیشه های فردوسی و نگاهی به شاهنامه بخشی از آثار پروفسور رضا است.
کتاب « برگ بی برگی » اثری از پروفسور رضا است که در زمینه عرفان تالیف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار