پنج قطعه زمین برای احداث کتابخانه در سبزوار اختصاص یافت

سبزوار (پانا)- مدیر عامل انجمن کتاب و کتابخانه ساز حکیم در سبزوار از اختصاص پنج قطعه زمین برای احداث کتابخانه در سبزوار خبر داد .

کد مطلب: ۹۷۱۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پنج قطعه زمین برای احداث کتابخانه در سبزوار اختصاص یافت

مدیر عامل انجمن خیّرین کتاب و کتابخانه‌ساز حکیم از تخصیص ۵ قطعه زمین برای احداث کتابخانه در شهرستان سبزوار خبر داد.
مهدی مقصودی در مراسم تجلیل از خیّرین کتاب و کتابخانه‌ساز حکیم گفت: یک قطعه زمین در خیابان رازی توسط عباسعلی کوشک‌باغی به بحث کتابخانه‌سازی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به خلأ محیط‌های فرهنگی در شمال غرب سبزوار افزود: رحیم ارغیانی و فضل‌الله ارغیانی نیز دو قطعه زمین، یکی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و دیگری به مساحت ۲۷۰ متر مربع در شمال غرب سبزوار به این بحث اختصاص داده‌اند.

مهدی مقصودی ادامه داد: زمین چهارم در روستای ابارش و به مساحت ۵۰۰ متر مربع توسط اکبر ابارشی به احداث کتابخانه اختصاص یافته است.و

وی اظهار کرد: همچنین زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع که کاربری آن کتابخانه بوده توسط شهرداری و با مصوبه شورای اسلامی شهر به انجمن خیّرین کتاب و کتابخانه‌ساز حکیم واگذار شده است.

مدیر عامل انجمن خیّرین کتاب و کتابخانه‌ساز حکیم مجموع ارزش ریالی زمین‌های مذکور را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه از ۱۸ کتابخانه سبزوار تنها ۳ کتابخانه صرفاً دولتی هستند، گفت: سبزوار از این نظر در خراسان بی‌نظیر بوده است اما با اتفاقاتی که اخیراً افتاده، فاصله ما با دیگر مناطق خراسان کم شده است.

مقصودی در پایان اظهار کرد: در کشورهایی که بسیار از ما جلوتر هستند برای بحث کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت بسیار بیشتری از ما قائل می‌شوند و این احساس کفایت فضای مجازی، احساس کاذبی است که به ما دست داده است.

انجمن خیّرین کتاب و کتابخانه‌ساز حکیم بیش از ۳ سال است که با هدف ترویج کتاب و کتابخانه‌سازی در سبزوار تشکیل شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار