برگزاری بیست ویکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در شهرستان ورامین

تهران(پانا) - بیست ویکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور در مدارس آموزش و پرورش شهرستانهای تهران و به صورت پایلوت استانی در هنرستان فدک در شهرستان ورامین برگزارشد.

کد مطلب: ۹۷۱۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  بیست ویکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در شهرستان ورامین

در این مانور که با مشارکت سازمان هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس و فرمانداری برگزار شد، دانش آموزان توانستند علاوه بر پناهگیری مناسب و هدایت همکلاسی‌های خود در زمان حادثه، شناسایی راه‌های گریز و استقرار در محل‌های ایمن و کمک به مصدومان و مجروحان و انتقال آسیب‌دیدگان را عملاً تجربه کرده و آموخته‌های خود را به نمایش بگذارند.

محمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین طی سخنانی ضمن تشکر از عوامل برگزاری این مانور گفت: هدف اصلی اجرای این مانور کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی است.

قلیزاده مسئول سازمان دانش آموزی اداره کل شهرستانهای تهران با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای اجرای مناسب این مانور به خبرنگار پانا گفت: آموزش کمکهای اولیه مثل حمل مصدوم، بانداژ، آتل‌بندی به دانش‌آموزان با همکاری هلال احمر از مدت‌ها قبل آغاز شده بود؛ همچنین ثابت کردن عناصر غیر سازه‌ای ساختمان و مشخص کردن مناطق نسبتا ایمن و نا ایمن و آموزش خروج مناسب و استقرار در مکانهای ایمن نیز از جمله مواردی بود که بارها تمرین و انجام شده بود.

تجلیل از فعالان حوزه سازمان دانش‌آموزی، بازدید از نمایشگاه هنرهای دستی دانش‌آموزان، نجات مصدوم از ارتفاع، استفاده از سگ زنده‌یاب و هنرنمایی نیروهای انتظامی در اجرای حرکات نمایشی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار