همزمان با فرارسیدن ششم آذرماه صادر شد؛

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت سالروز تأسیس مدارس آموزش از راه دور

تهران (پانا) - هم‌زمان با فرارسیدن ششم آذرماه، وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت سالروز تأسیس مدارس آموزش از راه دور پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۹۷۱۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت سالروز تأسیس مدارس آموزش از راه دور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش محسن حاجی میرزایی به مناسبت فرارسیدن ششم آذرماه سالروز تأسیس مدارس از راه دور با صدور پیامی این روز را تبریک گفت.

وزیر آموزش‌وپرورش در بخشی از این پیام اظهار کرد: در دولت تدبیر وامید با شعار «آموزش آسان، باکیفیت، همیشه و همه‌جا و برای همه»در جهت فرصت‌های برابر یادگیری و رفع محرومیت‌ها، پوشش حداکثری تحصیلی و ایجاد ‌شوق یادگیری گام‌های مؤثری برداشته‌شده است. پیام وزیر آموزش‌وپرورش به این شرح زیر است:

به نام خداوند لوح و قلم حقیقت‌نگار وجود و عدم

ستایش زیبنده خدایی است که دانشرا مایه حیات دل‏ها، روشن‌کننده دیدگان و نیروبخش جان‌ها قرار داده و تکریم، شایسته‌ی رسولی است که فضیلت علم‌آموزی زگهواره تا ملکوت را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است.

در عصر کنونی، با الهام گیری از سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و سایر اسناد فرادستی، رسالت تحقق عدالت آموزشی از طریق بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین صورت می‌گیرد و در این راستا آموزش از راه دور ظرفیتی، برای تحقق اهداف والای کسب علم و فضیلت و زمینه‌ساز بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه‌ی آموزش به شمار می‌رود.

مدارس آموزش از راه دور طی سال‌های اخیر به‌ویژه در دولت تدبیر وامید با شعار «آموزش آسان، باکیفیت، همیشه و همه‌جا و برای همه»در جهت فرصت‌های برابر یادگیری و رفع محرومیت‌ها، پوشش حداکثری تحصیلی و ایجاد ‌شوق یادگیری گام‌های مؤثری برداشته‌اند. آﻣﻮزش از راه دور صرف‌نظر از همه محدودیت‌های بازدارنده به‌عنوان یک شیوه آﻣﻮزﺷﯽ با از ﻣﯿﺎن ﺑﺮداﺷﺘﻦ ﻣﻮاﻧﻊ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یادگیری را با بهترین شکل ممکن می‌تواند در دانش آموزان و فراگیران نهادینه نماید.

در سالی که مزیّن به نام «رونق تولید» شده و در ششم آذرماه سالروز تأسیس مدارس آموزش از راه دور، ضمن تبریک و گرامیداشت این روز ارزشمند، امید است مؤسسان این مدارس با همراهی مدیران و معلمان گرانقدر، برای اعتلای آرمان‌های تعلیم و تربیت اسلامی به‌ویژه عدالت آموزشی و شیوه‌های نوین آموزشی، فردایی روشن را برای مشتاقان علم و ادب ترسیم کنند و مسئولان آموزش‌وپرورش نیز با استفاده از این فرصت مغتنم همراهی و همکاری شایسته‌ای برای خدمات‌رسانی مطلوب به دانش آموزان عزیز معمول نمایند.

محسن حاجی میرزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار