برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی درمدارس شهرستان خواف

خواف (پانا) - مانور ایمنی و زلزله باشعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور در مدرسه ابن سینای شهر خواف برگزار شد .

کد مطلب: ۹۷۱۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  مانور سراسری زلزله و ایمنی درمدارس شهرستان خواف

صبح امروز به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، با حضوراسدی معاون سیاسی،امنیتی،اجتماعی فرمانداری شهرستان خوا ، مدیر آموزش و پرورش ، هلال احمر، مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان ، مانور ایمنی در برابر زلزله در مدارس شهرستان خواف اجرا شد.

این مانور با مشارکت و همکاری دستگاههای اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان خواف اعم از آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر ، شبکه بهداشت و درمان ، شهرداری و سازمان آتش نشانی به صورت نمادین در دبیرستان ابن سینا شهر خواف اجرا شد.

در این مانور دانش‌آموزان با به صدا درآمدن آژیر نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه‌گیری و امدادرسانی به مصدومان را تمرین کردند. اسدی معاونت سیاسی،امنیتی،اجتماعی فرمانداری شهرستان خواف، هدف از برگزاری چنین مانورهایی را تمرین، ممارست و ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش‌آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله عنوان نمود .

اسدی ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله را از دیگر اهداف برگزاری این مانور برشمرد .

معاون فرمانداری شهرستان خواف همچنین تاکید کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه امداد و نجات لازمه جامعه بوده و همه باید نسبت به اینکه اگر می خواهیم جامعه از جمله مدارس ما که کانون استقرار جمعیت پایه ای و آینده ساز جامعه است ایمن از بلایای طبیعی بویژه زلزله باشند باید در کنار آموزشهای رسمی به آموزشهای عمومی در قالب برنامه های مختلف پرداخت که مانور زلزله از مهمترین آنهاست.

اسدی با اشاره به وجود بیش از 43 نوع پدیده طبیعی که مخاطره ساز است افزود: کشور ما با توجه به تنوع اقلیمی و ساختار زمین شناسی مستعد، اکثر بلاها و پدیده های طبیعی از جمله زلزله می باشد که می توان با مقاوم سازی مدارس، منازل و تاسیسات و ادارات به کاهش خسارات و تلفات احتمالی کمک کرد .

وی در پایان سخنان خود با تشکر از اقدامات اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خواف افزود: شهرستان خواف بر روی گسل واقع است که از همه دانش اموزان ،فرهنگیان ،اساتید ونخبگان انتظار است مقاوم سازی منازل ،مدارس،اماکن و...را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار