امام جمعه ساری مطرح کرد: تشکیل اتاق فکر دانش‌آموزی برای ترویج فرهنگ نماز

ساری (پانا) - امام جمعه شهرستان ساری تشکیل اتاق فکر دانش آموزی برای فرهنگ‌‌سازی نماز و دادن مسئولیت به دانش‌آموزان در اقامه نماز را از جمله اموری دانست که کمک بزرگی به ترویج فرهنگ نماز خواهند داشت.

کد مطلب: ۹۷۱۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه ساری مطرح کرد: تشکیل اتاق فکر دانش‌آموزی  برای ترویج فرهنگ نماز

پنجمین اجلاسیه نماز استان مازندران با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشورحجت‌الاسلام محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان، حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار، عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش، حجت الاسلام ابراهیمی رییس ستاد اقامه نماز استان، مدیران استانی و شهرستانی که در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدی لایینی در این اجلاسیه، تشکیل اتاق اندیشه‌ورزی دانش آموزی برای فرهنگ‌‌سازی نماز و دادن مسئولیت به دانش‌آموزان در اقامه نماز را از جمله اموری دانست که کمک بزرگی به ترویج فرهنگ نماز خواهند داشت.

او گفت: دانش آموزان جامعه هدف ما برای تربیت و نمازخوانی هستند پس هدف ما این است که آنها در مدارس نماز بخوانند و دادن مسئولیت در اقامه نماز به دانش آموزان باید از برنامه های ما باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: اتاق اندیشه‌ورزی از خود دانش‌آموزان تشکیل دهیم و از آنها بپرسیم چگونه رغبت و میل و علاقه در دانش آموزان نسبت به نماز ایجاد کنیم.

او تصریح کرد: دانستن اینکه نماز خوب است، لازم است ولی کافی نیست، ما باید به نماز آرایش دهیم و آنرا تزیین کنیم تا زمینه میل و رغبت ایجاد شود تزیین ، دانایی و دانش را به عملکرد متصل می کند پس باید بدانیم چگونه باید در دانش آموزان خود ، آن آرایش لازم را ایجاد کنیم تا نماز برای آنها زیبا باشد، پس باید از خودشان بهره بگیریم که چگونه می شود میل و رغبت در آن ها ایجاد کنیم.

محمدی لایینی تاکید کرد: باید دانش آموزان را مسئول اقامه نماز کنیم.

او در پایان گفت: یکی از شخصیت هایی که بیشترین تاثیر در ترویج فرهنگ دینی و نماز را ایفا می کند، حجت الاسلام قرائتی است که از حضور ایشان در این مراسم قدردان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار