مانور زلزله

برگزاری مانور زلزله در سروستان

سروستان (پانا)_برگزاری مانور زلزله برای اماده سازی دانش اموزان برای مقابله با بحران و حوادث طبیعی در مدارس سروستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور زلزله در سروستان

رئیس اموزش و پرورش سروستان گفت: در تمامی مدارس سروستان امروز برنامه مانور زلزله برگزار شد و ۷ مدرسه به صورت پایلوت این مانور را انجام دادند.

کاظم خادمی درمورد اینکه برخی مدارس ، مدارسی فرسوده هستند و نیاز به تعمیر دارند گفت: ما سعی داریم تا دانش اموزان را از نظر دانستنی های هنگام زلزله اشنا سازیم و سپس مدارس فرسوده را باز سازی کنیم.

معاون پرورشی اداره اموزش و پرورش سروستان هدف از برگزاری این مانور را اماده سازی دانش اموزان،مربیان و اولیا دانش اموزان بیان کرد و گفت: همیشه باید پیش بینی کار هارا کنیم وقبل از وقوع واقعه امادگی لازم را برای رویا رویی با بلا های طبیعی داشته باشیم.

فاطمه صدیق گفت:امسال مانور سراسری مدارس به صورت پنگاه گیری در محل امن مدرسه با شعار "مدرسه ایمن جامعه امن" برگزار شد تا اولیا و حتی همسایگان توجیه شوند و در مانور دخیل باشند و با توجه به اینکه کشور ما روی کمربند زلزله است اشنا شدن دانش اموزان با محل های خطر زا و یا ایمن مدرسه یک امر واجب است.

او گفت: مانور زلزله از سال ۸۱ در مدارس برگزار میشده و نمیتوان گفت هنگام وقوع زلزله این تمارین بی بهره بوده است.

تقسیم بندی دانش اموزان به سه گروه سبز ،سفید و قرمز انجام شد.وظیفه گروه سبز چک کردن جاهای امن،گاز و برق قبل از مانور بوده است و گروه سفید ک متشکل از گروه های حلال احمر و سازمان دانش اموزی بوده است وظیفه کمک به افراد صدمه دیده پس از وقوع زلزله را داشته اند و گروه قرمز شامل دانش اموزان اتش نشان بود.

صدیق گفت: امیدوارم دانش اموزان و دیگر افراد هنگام وقوع زلزله اماده باشند تا از ایجاد حوادث زیاد جلوگیری شود.

فاطمه رنجبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار