در گفت و گو با پانا عنوان شد؛

کمبود داروهای ترک اعتیاد در کشور/بازگشت معتادان تحت درمان با افزایش نرخ داروها به چرخه اعتیاد

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص افزایش قیمت داروهای ترک اعتیاد، اظهار کرد: افزایش هزینه تامین این داروها درمان معتادان را با تأخیر روبرو می کند.

کد مطلب: ۹۷۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه افزایش قیمت داروی ترک اعتیاد٬ پروسه درمانی معتادان را با مشکل مواجه می‌کند٬ گفت: دولت باید با ارایه راهکارهای مناسب از جمله اختصاص یارانه به داروهای ترک اعتیاد، آن را با قیمتی مناسب در اختیار این افراد قرار دهد.

وی با اشاره به افزایش ۶۰ برابری قیمت داروی ترک اعتیاد٬ گفت: استفاده از داروی ترک اعتیاد برای بیمارانی که در این مسیر قرار دارند، اثربخش است و می تواند میزان استفاده از مواد مخدر را در این افراد کنترل کند، اما نباید زمینه ای را فراهم کرد که مانع از ورود معتادان به پروسه درمان شد.
قربانی با اشاره به خطرات افزایش قیمت داروی ترک اعتیاد در کشور گفت: چنانچه داروهای مخدر برای دستیابی بیماران به این داروها افزایش داشته باشد و روند ترک اعتیاد را با مشکل روبرو کند، در این صورت موجب می شود که نه تنها پروسه درمان را با تأخیر روبرو کند بلکه موجب می شود که این افراد دوباره به سمت استفاده از مواد مخدر روی آورند.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس نهم با اشاره به نقش نظارتی وزارت بهداشت، یادآور شد: نظارت بر نحوه درمان٬ کنترل قیمت ‌ها و دسترسی به داروهای مخدر بر عهده وزارت بهداشت است اما متاسفانه هم اکنون با مشکلاتی در این بخش مواجه شده ‌ایم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که مسئولان وزارت بهداشت و درمان تدبیری مناسب برای کنترل قیمت داروی ترک اعتیاد داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار