بازسازی سینما ۲۹بهمن تبریز با هدف ایجاد بزرگ‌ترین پردیس سینمایی شمالغرب کشور

تبریز (پانا) - رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: سینما ۲۹بهمن تبریز با هدف ایجاد بزرگ‌ترین پردیس سینمایی شمالغرب کشور بازسازی می شود.

کد مطلب: ۹۷۱۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بازسازی سینما ۲۹بهمن تبریز با هدف ایجاد بزرگ‌ترین پردیس سینمایی شمالغرب کشور

سیدمحمدحسین بلاغی در نشست خبری خود با موضوع پروژه بازسازی بزرگ ترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور در تبریز با اشاره به اینکه حوزه هنری در کشور، از سال 94 بازسازی سینماها را آغاز کرده است، بیان کرد: در چهار سال اخیر بیش از 100 سینما بازسازی شده است که بازسازی و راه اندازی پردیس سینمایی قدس تبریز یکی از این پروژه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه هزینه کرد و اختصاص بودجه در حوزه فرهنگ و هنر موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود، افزود: تعریف ما در پردیس‌های سینمایی، یک نیم روز فرهنگی است و نه دو ساعت تماشای فیلم، لذا در کنار سینما قدس تبریز، مجموعه هنری مهر و ماه شامل نگارخانه ماه و تماشاخانه مهر را راه اندازی کردیم تا اوقات فرهنگی را افزایش دهیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، رکود سینماهای کشور در دهه 70 و 80 را یادآور شد و دلیل آن را دسترسی آسان به فیلم‌ها دانست و گفت: علاوه بر آن، در حوزه سینماداری، زیرساخت مدرن و به روز ایجاد نکردیم و باعث افزایش رکود شدیم اما مردم در دهه 90 سینما را صرفا برای دیدن فیلم ندانستند و مشارکت در مسائل فرهنگی و اجتماعی و هنری را در سینما رفتن دنبال کردند.

وی با بیان اینکه پردیس سینمایی قدس تبریز در سال 94 شروع به بازسازی شد که در سه سال در 3 فاز با 3 میلیارد تومان اعتبار، بازسازی به اتمام رسید، ادامه داد: آمار مخاطبان سینما با بازسازی سینما قدس دو برابر شده است چرا که هدف ما صرفا سودآوری نیست و اقدامات فرهنگی جزو مهم ترین اهداف حوزه هنری است.

بلاغی از مهیا شدن سینما 29 بهمن تبریز برای بازسازی خبر داد و گفت: دسترسی راحت و سریع و فعالیت در بافت تاریخی تبریز زمینه ساز تبدیل شدن این پردیس به یک مرکز فرهنگی و هنری در تبریز است.

وی ادامه داد: این سینما اکنون 2 سالن دارد که پس از بازسازی شامل 5 سالن با ظرفیت های مختلف از 80 نفره تا 500 نفره خواهد بود که در مجموع صاحب بیش یک هزار صندلی می‌شود که در سطح شمالغرب بزرگترین پردیس سینمایی خواهد شد. در روند بازسازی هم تلاش می‌کنیم از بهترین و به روزترین امکانات استفاده کنیم که در پخش تصویر از سیستم پروژکتور لیزری نسل جدید و در حوزه صوتی از سیستم دالبی پنج به یک استفاده خواهد شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، برآورد اولیه بازسازی این سینما را 8 میلیارد تومان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: یک سوم آن از منابع استانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بقیه از منابع معاونت سینمایی حوزه هنری کشور تامین خواهد شد که از هفته آینده روندبازسازی و مقاوم سازی این پروژه آغاز می‌شود. این پروژه یک ساله است و اگر منابع آن زودتر اختصاص یابد، زودتر از یکسال هم می‌توانیم به مردم تحویل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در سرانه فضاهای فرهنگی تبریز و استان مشکل جدی داریم گفت: باید به فرهنگ به عنوان اصلی ترین مسئله در تقویت سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار