همزمان با سراسر کشور :

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج (پانا) - در مراسم نمادین بیست ویکمین مانور ایمنی و زلزله ، دانش آموزان مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد آموخته های خود را درزمینه پناه گیری ، خروج اضطراری ، نجات مصدومین ، اطفاء حریق و ارائه کمک های اولیه به مصدومان را به نمایش گذاشتند .

کد مطلب: ۹۷۱۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در  مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم نمادین که به همت سازمان دانش آموزی و با همکاری پلیس راهور ،آتش نشانی، اوژانس 115، مرکز فوریت های پزشکی، صدا و سیما، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش بویراحمد و در غیاب مدیریت بحران استان در دبیرستان متوسطه اول فرهنگیان شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد:آگاهی دهی، آمده سازی و ارتقای ایمنی و همچنین ارتقای دانش و اطلاعات دانش آموزان برای رویارویی با پدیده مخرب زلزله، هدف برگزاری این مانور سراسری است که برگزاری این مهم محکی جدی دستگاه های ذی ربط نیز به حساب می آید.

امان الله جهابین گفت: فرهنگ سازی یکی از حلقه های مهم زنجیره مدیریت در مواقع بحرانی است که بهترین بستر تحقق این مهم آموزش و پرورش و فضای مدرسه است.

او افزود: کلاسهای آموزش کمک های اولیه و ایمنی و پناه گیری صحیح جهت آمادگی دانش آموزان توسط نیروهای هلال احمر و آتش نشانی قبل از برگزاری مانور به دانش آموزان ارائه شد.

معاون سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در مرکز استان 22 و در شهرستانها و مناطق 12 مدرسه مانور را به صورت جامعه محور برگزار کردند.

حبیب مهدی پور اظهار کرد: از مدرسه ایمن به عنوان پایگاه های امداد رسانی به محله های مجاور استفاده می شود بنابراین مشارکت اولیاء دانش آموزان و محله های اطراف مدرسه با آموزشگاه ها از ویژکی های مانور جامعه محور امسال بود.

لازم به یادآوی است مدیریت بحران استان در حالی در این مراسم غایب بود که بر اساس تفاهم‌نامه مانور زلزله در مدارس مسئولیت هماهنگی ستاد های ملی، استانی و شهرستانی دستگاهای عضو ستاد این رزمایش به عهده مدیریت بحران ( حوزه معاونت امور آمادگی و مقابله) خواهد بود. به نظر می رسد دلیل عدم مشارکت بعضی نهادهای عضو ستاد زلزله همین جدی تلقی نکردن این مانور از سوی مدیریت بحران استان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار