مدارس باید به عنوان پایگاه امن درحوادث احتمالی باشند

مراغه (پانا)-معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی ،مدارس باید مکان و پایگاه امنی برای دانش آموزان ،معلمان و همسایه های آن مدرسه باشد.

کد مطلب: ۹۷۱۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مدارس باید به عنوان پایگاه امن درحوادث احتمالی باشند

علمی صبح چهارشنبه در بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی که به صورت نمادین در دبیرستان سیفی مراغه برگزار شد ،گفت: در کنار امن سازی مدارس ،باید آموزش های لازم و نحوه پناهگیری و محافظت در زمان خطر به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی ضمن اشاره بهشعار امسال مانور زلزله و ایمنی مدارس را "مدارس ایمن ،جامعه تاب آور " افزود : در مدارس ایمن باید دانش آموزان با آموزش و یادگیری صحیح پناهگیری و خروج، خود را از حادثه ها سالم نگهدارند.

علمی ادامه داد: در موضوع جامعه تاب آور، تلاش بر این است که علاوه بر امن سازی مدارس در برابر خطرات و حوادث ،با مشارکت گروهی همسایه ها از مدارس بهعنوان یک پایگاه امن استفاده شود.

معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: این مانور در تمامی مدارس استان و با هدف بالابردن سطح آگاهی و توانایی دانش آموزان و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر زلزله و حوادث طبیعی برگزار می گردد.

معاون فرماندار مراغه نیز دراین مراسم گفت: دانش آموزان با آموزش و یادگیری صحیح در مدارس ، باید سفیران آموزش زلزله خانواده ها باشند.

نقی مسکینی ،باتاکید برضرورت مقاوم سازی مدارس در برابرحوادث و بلایای طبیعیافزود : علاوه بر این کار ،باید نحوه پیشگیری از وقوع حوادث که منجر به تلفات بیشتر می گردد ،به دانش آموزان و خانواده ها یاد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار