معاون وزیر صمت در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری ایدرو در خراسان جنوبی: قول‌های ما روی کاغذ نیست و قطعاً اجرایی خواهد شد

بیرجند(پانا) - رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: عملیات اجرایی سه طرح صنعتی با اعتبار ۵۶۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به زودی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۱۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر صمت در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری ایدرو در خراسان جنوبی: قول‌های ما روی کاغذ نیست و قطعاً اجرایی خواهد شد

محمدباقر عالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری ایدرو در استان خراسان جنوبی که در دفتر استاندار برگزار شد افزود: با اجرای این تعداد طرح در خراسان جنوبی بیش از ۳۵۰ شغل ایجاد خواهد شد.

او گفت: ما با یک فرآیند کاملا مشخص، منطقی و چارچوب‌دار درخصوص اجرای این طرح‌ها در استان خراسان جنوبی تصمیم گرفته‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان یکی از ارکان جمهوری اسلامی ایران قول اجرایی شدن این طرح‌ها را می‌دهد و در این خصوص وظیفه مسوولان استانی هم پیگیری جدی است.

او گفت: کل فرآیند اجرا برای هر استان این است که در هر استان یک تا سه نفر معین کاملا آزاد داریم که کار آن پیگیری و به نتیجه رساندن طرح‌ها است و در خراسان جنوبی هم ۲ نفر معین داریم تا روند اجرای این سه طرح را پیگیری کنند.

عالی افزود: ایدور به عنوان یک بدنه تخصصی و مسوول مستقیم نوسازی صنعت کشور است و به همین دلیل بخشی از توسعه صنعتی کشور برعهده این سازمان گذاشته شده‌ است.

او بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت و وزارت صمت محرومیت‌زدایی و ارتقای سطح توسعه صنعتی مناطق کم برخوردار کشور از جمله خراسان جنوبی است.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: براساس مطالعاتی که در سال‌های گذشته توسط این سازمان در رابطه با قابلیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف خراسان جنوبی انجام شده است، قرار شد طرح‌هایی انتخاب شود که متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان باشد.

او افزود: به همین دلیل در تفاهم‌نامه‌ای که ایدرو با استانداری خراسان جنوبی امضا کرد، طرح‌هایی انتخاب شده که متناسب با ظرفیت‌های این استان است.

عالی اظهار داشت: این نوید را می‌دهیم که این طرح‌ها به عنوان پیشران توسعه صنعتی خراسان جنوبی در دوره جدید محرومیت‌زدایی باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس مطالعات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حدود سرمایه‌گذاری صنعتی این سازمان در استان خراسان جنوبی حدود یک هزار میلیارد تومان است که به زودی عملیات اجرایی حدود ۵۶۰ میلیارد تومان از این طرح‌ها شروع می‌شود.

او افزود: هر کدام از این طرح‌ها براساس مدل اجرایی و مالی کاملا مشخص خودش اجرا خواهد شد و این سازمان متناسب با شرایط هر طرح آمادگی همکاری با بخش خصوصی را دارد.

عالی گفت: هر کدام از طرح‌ها در قالب برنامه زمانی مشخص و با پیگیری مسوولان استانی به سرعت آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت صمت اجرای یک طرح محرومیت‌زدایی در استان‌های محروم کشور است اضافه کرد: درخصوص اجرای این طرح‌ها مطالعات میدانی و کتابخانه‌ای در ۱۲ استان کشور آغاز و نتایج مطالعات برای تمامی استان‌ها مشخص شده‌ است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: قول‌های ما فقط روی کاغذ نیست و به طور یقین اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه ایدرو در مقطع انقلاب سوم صنعتی در دنیا تاسیس شد و در آن مقطع پیشران صنعت، صنایع سنگین بود گفت: امروز پیشران صنعتی در دنیا و کشور متفاوت شده و پیشران توسعه هر استان براساس ظرفیت‌ها با سایر استان‌ها متفاوت است.

عالی اظهار داشت: به عنوان بخشی از بدنه دولت وظیفه ماست که در راستای توسعه صنعتی گام برداریم و در اختیار سرمایه‌گذاران باشیم که سرمایه‌گذاران بومی خراسان جنوبی بهترین شریک برای ما می‌توانند باشند.

او درباره درخواست استاندار خراسان جنوبی مبنی بر اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان معین یکی از بخش‌های خراسان جنوبی برای توسعه صنعتی و اشتغال انتخاب شود هم گفت: مطالعات مختلف را در این خصوص انجام خواهیم داد و تا جایی که ایدرو بتواند وارد شود با کمال میل قبول مسئولیت خواهیم کرد.

استان خراسان جنوبی با ۵۶۰ واحد صنعتی رتبه بیست و هشتم صنعت کشور را دارد و با ۶۶۰ پروانه معدنی چهارمین استان معدنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار