در گفت و گو با پانا

کریم خودسیانی، مجری مسابقه «نما به نما»:وقتی مجری عوض می‌شود، مخاطب در برابرش گارد می گیرد

تهران (پانا) - کریم خودسیانی که مدتی‌است جانشین حسین رفیعی در اجرای مسابقه «نما به نما» در شبکه آی فیلم شده از تجربه این همکاری و خاطراتش از این برنامه می‌‎گوید.

کد مطلب: ۹۷۱۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کریم خودسیانی، مجری مسابقه «نما به نما»:وقتی مجری عوض می‌شود، مخاطب در برابرش گارد می گیرد

مسابقه «نما به نما» یکی از برنامه های شبکه آی فیلم است که به تهیه کنندگی و کارگردانی مجید محمودی و با محوریت اطلاعات و حواشی مربوط به فیلم ها و سریال های ایرانی، هر روز در دو نوبت ساعت 15 و 30 دقیقه و 17 و 30 دقیقه و روزهای جمعه ساعت 17 و 30 دقیقه به شکل زنده روی آنتن این شبکه خاطره ساز می رود. مسابقه‌ ای که به‌ جهت جذاب و هیجان انگیزبودنش مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. این مسابقه در طول هفته توسط سعید شیخ زاده، کریم خودسیانی و کیمیا گیلانی اجرا می شود.

کریم خودسیانی نویسنده، بازیگر و مجری سینما و تلویزیون در کارنامه هنری خود نگارش فیلمنامه مجموعه های «سایه روشن»، «ترمه» و برنامه تلویزیونی «با اجازه بزرگ‌ترها» را دارد. او همچنین اجرای برنامه «سیمای خانواده» شبکه اول سیما را نیز برعهده داشته است. با این مجری جوان درباره اجرایش در مسابقه نما به نما و نحوه همکاری با شبکه آی فیلم به گفت‌ و گو نشسته‌ ایم که ماحصلش را در ادامه می خوانید.


از سابقه اجرای تان پیش از مسابقه «نما به نما» بگویید؟
سابقه اجرای من به‌ویژه برنامه ای برای ماه مبارک رمضان به اسم «شهر باران» در سال 92 بازمی‌گردد. بعد از آن، مجری سیمای خانواده، امروز هنوز تموم نشده، ساعت شنی و برنامه های مناسبتی عید غدیر، شب یلدا ، عید نوروز بوده ام. در حال حاضر هم اجرای مسابقه نما به نما را برعهده دارم.


چگونه شد که اجرای مسابقه نما به نما را در شبکه آی فیلم برعهده گرفتید؟
در وهله اول، آشنایی قبلی که با آقای محمودی داشتم. در عین حال، نما به نما را قبلا دیده بودم و دوست داشتم اجرای یک مسابقه را هم تجربه کنم. همه این عوامل باعث شد که پیشنهاد همکاری با این برنامه را بپذیرم.


اجرای این مسابقه چه تفاوتی نسبت به دیگر اجراهایتان دارد؟
خیلی متفاوت است، چرا که مهمان در استودیو نداریم. مخاطب در برنامه نما به نما مردم عادی هستند و بدون این که دیده شوند با آنها ارتباط برقرار می کنیم و خود این مساله، جذابیت کار را بالا می برد. در برنامه زنده در وهله اول باید بتوانیم مسابقه ای جذاب اول برای مخاطب و یک فضای آرام برای شرکت کننده ایجاد کنیم.


اجرای یک مسابقه آن هم به شکل زنده چه تفاوت ها و چالش هایی با برنامه های از پیش ضبط شده دارد؟
در کار زنده همان گونه که از اسمش مشخص است همیشه باید سرحال باشی و مشکلات تو اصلا نباید در کارت دخیل باشد، چرا که ربطی به مخاطب ندارد. همیشه باید سرزنده و شاداب باشیم و از طرف دیگر باید طوری برنامه ریزی کنیم که آنتن زنده در اولویت کاری باشد، چرا که متعهد به آن هستیم. در برنامه زنده ممکن است مشکلات رایانه ای یا فنی به وجود آید و یا مخاطبی روی آنتن بیاید و آنتن زنده را محملی برای بروز مشکلات خود بداند؛ در نتیجه باید طوری مدیریت کنیم که به سیاست های برنامه لطمه وارد نشود.
هنگام اجرا چقدر دستتان برای راهنمایی و کمک به شرکت کنندگان باز است و اختیار عمل دارید؟
اگر هر سه شرکت کننده از نظر امتیازی نزدیک به هم نباشند، می توانیم راهنمایی حاشیه ای و غیرمستقیم داشته باشیم، اما نه در حدی که نتیجه عوض شود. به هر حال، باید با دقت و وسواس زیاد این کار را انجام دهیم.


در قسمت صندوق های جوایز چه طور؟ آیا از جایزه های داخل این صندوق ها خبر دارید؟
اصلا خبر ندارم. حتی پسرم هم می گوید بابا چرا از جایزه های صندوق ها خبر نداری؟ از نظر من جذابیت برنامه به این است که خودم هم در چشم مخاطب بنشینم و در هیجان واقعی ای که از باز شدن صندوق ها بروز و ظهور می کند شریک شوم. بنابراین ترجیح می دهم که خبر نداشته باشم و حس خودم بعد از باز شدن صندوق ها خیلی واقعی و صادقانه باشد.


از آن جا که شما در سری جدید مسابقه به جمع مجریان اضافه شده اید، چه راهکاری را در پیش گرفتید تا با مخاطبان ارتباط برقرار کنید؟
قبل از من حسین رفیعی این مسابقه را اجرا می کرد. طبیعی است که بیننده با آن پس زمینه روتین وار اجراکننده شرطی می شود و همذات پنداری می کند و اخت می شود. وقتی مجری جدید اضافه می شود، مخاطب اصلا به توانایی او کاری ندارد و در برابر این تغییر ابتدا گارد می گیرد. خودم هم اوایل این حس را داشتم و احساس می کردم.


تا به امروز چه بازخوردهایی از مردم و مخاطبان گرفته اید؟
بازخوردهایی خوبی گرفته ام و همین واکنش ها باعث انگیزه و دلگرمی من شده است.


مورد جالب و یا خاطره ای از اجرای مسابقه نما به نما دارید؟
یک بار دخترخانمی 11 ساله در مسابقه شرکت کرده بود که برای من جالب بود. وقتی پرسیدم کسی هست که به شما کمک کند، صدای فوجی از آدم ها را شنیدم که آمده بودند تا او را تشویق و حمایت کنند. خیلی خوب بود که به شخصیت آن دختر بها و اعتماد به نفس می دادند و جالب این که برنده شد و جایزه هم گرفت. مورد دیگری که برایم جالب است این که معمولا شرکت کنندگان خارج از کلانشهرها هستند و صدای آنها جان تازه ای به انسان می دهد و خستگی را از تن به در می کند. معمولا آنهایی که از کلانشهرها تماس می گیرند صدایی خسته و کسل دارند و برای من کاملا قابل تفکیک و تمایز است.


چه برنامه ای برای آینده خود دارید؟
در حوزه اجرا که برنامه نما به نما و در فیلمنامه نویسی هم سه کار دارم که یکی برای هفته ناجا در حال ضبط است و دیگری سریال خانگی و سومی هم فیلم سینمایی است.


دوست دارید در چه زمینه دیگری با شبکه آی فیلم همکاری داشته باشید؟
شبکه آی فیلم مخاطب و طرفدار زیاد دارد؛ خیلی افسوس می خورم که چرا سریال و فیلم تولیدی ندارد. از آنجا که فیلمنامه نویسی حوزه تخصصی من است، دوست دارم سریالی برای آی فیلم بنویسم.


زهرا صلواتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار