برگزاری جشن ستارگان آموزش و پرورش نیشابور

نیشابور( پانا)- مراسم "جشن ستارگان" به منظور تجلیل از دانش آموزان، مدیران، معاونان و دبیران برتر مدارس آموزش متوسطه دوره اول نیشابور در محل سالن اجتماعات دبیرستان فرزانگان این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن ستارگان آموزش و پرورش نیشابور

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم با قدردانی از تلاش ها و توفیقات مدیریت آموزش و پرورش نیشابور به ویژه افتخارات بی شمار معاونت آموزش متوسطه، گفت: شهرستان نیشابور همواره جزء شهرستان های پیش رو در حوزه آموزش در استان خراسان رضوی بوده است و بر همین اساس در سال گذشته موفق به کسب مقام دوم استان در 17 شاخص شده است.

رضا صابری تولایی افزود: استان خراسان رضوی در حوزه آموزش، در پنج سال اخیر رتبه اول کشور را کسب کرده و در واقع ایده جشنواره خوارزمی از استان خراسان رضوی شروع شده است. همچنین ایده المپیادهای علمی نیز از خراسان رضوی به سایر استان های کشور معرفی و باز هم این استان توانسته است مقام اول کشور را کسب کند که نیشابور سهم به سزایی در این توفیقات داشته است.

وی ادامه داد: طرح های و شاخص های مهم 10 گانه حوزه متوسطه دوره اول شامل طرح تعالی مدیریت، فرایند هدایت تحصیلی، جشنواره نوجوان خوارزمی، طرح ایران مهارت، طرح ویژه مدارس، المپیاد علمی، پوشش تحصیلی، طرح خوداتکایی مدارس شبانه روزی و طرح مدیران موفق در مدارس می باشد.

معاون آموزش متوسطه مدیر کل خاطر نشان کرد: یکی از این طرح ها، برنامه ویژه مدرسه است که برای اولین بار به عنوان برنامه رسمی مدارس تعریف و بر اساس آن هردانش آموز به میزان 60 ساعت باید حداقل یک مهارت را یاد گرفته و رشته مورد نظر خود را انتخاب کند تا خلا کمبود مهارت در عرصه زندگی را پر کند. در این طرح دانش آموزان به منظور فراگیری مهارت به عنوان یک نیروی انسانی نیمه ماهر وارد عرصه زندگی می شوند.

صابری تولایی گفت: در طرح ایران مهارت نیز بر اساس تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و سازمان فنی حرفه ای، دانش آموزان باید در طول سه سال بتوانند یک مهارت را خارج از برنامه درسی خود یادبگیرند که شهرستان نیشابور توانسته است استعدادهای خوبی را به استان و جامعه معرفی کند و در این حوزه رشد چشمگیری داشته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نیشابور نیز در ادامه با تقدیر از همراهی های مدیریت مجموعه در برنامه های مختلف، افزود:در جشن ستارگان از 16 هزار و پانصد دانش آموز متوسطه دوره اول، 80 نفر مورد تجلیل قرار گرفتند که بر اساس دو شاخص المپیادهای علمی و جشنواره نوجوان خوارزمی در بخش های مختلف احساس، هنر، خلاقیت، دانش، دانایی، توانایی، مهارت آموزی، کاوش، جستجوگری، پژوهش و المپیادهای علمی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و پیرو توفیقات این 80 نفر، در پنج سال گذشته، خراسان رضوی موفق به احراز رتبه اول کشور شده است.

ابراهیم امین نژاد ادامه داد: گروه دوم تجلیل شدگان مربوط به همکاران 96 دبیرستان حوزه متوسطه دوره اول است که بر اساس 11 شاخص، جشنواره نوجوان خوارزمی، المپیادهای علمی، برنامه عملیاتی، میانگین نمرات نهایی پایه نهم، برنامه ویژه مدرسه،طرح ایران مهارت،طرح خوداتکایی در مدارس شبانه روزی، شاخص پوشش تحصیلی و نرخ گذر، طرح استفاده از محیط های یادگیری با اولویت پژوهش، طرح حامی، طرح های خلاقانه مانند طرح بوفه باز، طرح کافه کتاب و...ارزیابی و انتخاب شده اند که براساس این طرح ها، 30 مدیر، معاون، دبیری که در توفیقات سهم داشته و نماینده دبیران مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین از پیشکسوتانی که سال گذشته مدیر آموزشگاه بوده و امسال به افتخار بازنشستگی نائل شده اند و

همکارانی که در فعالیت های اجرایی و طرح و برنامه های آموزشی مدارس از جمله؛ مدیران پایگاه های سازماندهی، کلینیک آموزشی، ناظرین طرح ها و سرگروه های درسی کمک کرده اند، تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار