آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه کوبا وضع کرد

تهران (پانا) - آمریکا یک شرکت کوبایی با عنوان «کورپوراسیون پان‌امریکانا» را به دلیل همکاری با بخش نفت ونزوئلا تحریم کرد.

کد مطلب: ۹۷۱۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه کوبا وضع کرد

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اداره کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه شرکت کورپوراسیون پان‌امریکانا کوبا را به دلیل آنکه در مالکیت شرکت دولتی «کوبامتالس» قرار دارد یا از سوی آن کنترل می‌شود، تحریم کرده است.
این اطلاعیه افزود که این تحریم به دلیل همکاری کورپوراسیون پان‌امریکانا با بخش نفت ونزوئلا اعمال شده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد؛ پس از آنکه شرکت واردات و صادرات نفت کوبامتالس را در ماه ژوئیه تحریم کرد، این شرکت از کورپوراسیون پان‌امریکانا به عنوان واسطه‌ای برای دور زدن تحریم‌های واشنگتن استفاده کرد.
آمریکا همچنین هفته گذشته «سزار گانداریلا برمخو» وزیر کشور کوبا را تحریم کرد. این تحریم‌ها در پاسخ به حمایت کوبا از دولت نیکولاس مادورو رییس‌جمهوری ونزوئلا اعمال شده است.
همزمان با تحریم‌های جدید آمریکا، «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا سفارت واشنگتن در هاوانا را به ارتکاب «اقدامات قانونی» و نقض «کنوانسیون وین» متهم کرد.
رودریگزو در توئیتی نوشت: سفارت آمریکا در کوبا با اقدامات غیرقانونی خود در امور داخلی ما دخالت می‌کند.
وی افزود: آنها کنوانسیون وین درباره از سرگیری روابط و همچنین قوانین کوبا و آمریکا را نقض کرده‌اند.
باراک اوباما رییس‌جمهوری سابق آمریکا روند تنش‌زدایی با کوبا را آغاز کرد اما ترامپ این روند را معکوس کرده و فشارها بر هاوانا را افزایش داده است.
برخی تحلیلگران می‌گویند هدف ترامپ از اتخاذ این رویکرد، آن است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ رأی مهاجران کوبایی‌تباری را که گرایش‌های ضدکمونیستی دارند، به دست آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار