۲۸۰۰ واحد صنعتی غیرفعال کشور به مدار تولید بازگشت

تهران (پانا) -  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید با حمایت‌های دولت در سال گذشته و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی غیرفعال کشور به مدار تولید بازگشته که از شمار ۸۰۰ واحد مربوط به سال جاری است.

کد مطلب: ۹۷۱۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۸۰۰ واحد صنعتی غیرفعال کشور به مدار تولید بازگشت

محسن صالحی‌نیا روز سه‌شنبه در بازدید از شهرک صنعتی بوشهر افزود: ۸۴۰ شهرک صنعتی درکشور وجود دارد که در مجموع بیش از ۴۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک‌ها فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: اکنون ۲۲ تا ۲۳ درصد این واحدهای تولیدی به دلایل مختلف از جمله نقدینگی، مالیات و بیمه غیر فعال هستند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران ادامه داد: در این ارتباط برنامه دولت بکارگیری ظرفیت‌های موجود برای فعال کردن این واحدهای تولیدی است که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد از سال گذشته تاکنون در به چرخه تولید بازگشته‌است.
وی در ارتباط با خوشه‌های صنعتی اظهارداشت: این خوشه‌ها دارای ظرفیت خوبی در زمینه تولید هستند که تمامی فعالیت‌ها از مراحل مطالعات شناختی تا شکل‌گیری نهایی درآنها انجام می‌گیرد.
صالحی‌نیا یادآور شد: اکنون ۹۹ خوشه صنعتی در کل کشور وجود دارد که جشن صدمین آن تا ماه آینده برگزار می‌شود.
وی گفت: هدف‌گذاری‌ها برای ایجاد ۴۰۰ خوشه صنعتی است و در این بین خرما و آبزیان از مهمترین خوشه‌های صنعتی است که تاکنون تشکیل شده‌است.

صالحی‌نیا با اشاره به فعالیت حدود ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی در استان بوشهر افزود: در این استان در کنار صنایع بزرگ نفت و گاز و دریایی، واحدهای تولیدی متوسط و کوچک فراوانی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال فعالیت هستند که باید برای رونق تولیدشان به آنها کمک کرد.
وی گفت: در این زمینه در کارگروه‌های رفع موانع تولید استانی و در صورت لزوم در کارگروه‌های کشوری نسبت به حل مشکلات این واحدها اقدام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار