کارگاه توانمندسازی مدیران برگزار شد

کرمانشاه (پانا) - کارگاه توانمند سازی مدیران مجری طرح بیست و یکمین مانور سراسری زلزله در مدارس با حضور مسئولین و مدرسانی از مدیریت بحران،فوریت های پزشکی،هلال احمر و آتش نشانی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه توانمندسازی مدیران برگزار شد

سید یحیی میرعباسی مدیر سازمان دانش آموزی ضمن قدردانی از حضور تمامی مدیران و مدرسان در کارگاه توانمندسازی مدیران مدارس مجری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی گفت:این کارگاه با همکاری آموزش و پرورش،مدیریت بحران و سازمان دانش آموزی به منظور آموزش مدیران جهت توجیه و آموزش معلمان و دانش آموزان برای مدیریت بحران در شرایط پرمخاطره در مکان های پرجمعیت مانند مدارس برگزار شده است.

وی افزود:با توجه به سر و صداهای موجود در روز برگزاری مانور بخاطر همهمه ی جمعیت و صدای آژیرماشین هایی که از ارگان های مختلف مانند مدیریت بحران،فوریت های پزشکی،آتش نشانی،هلال احمر و پلیس به مدرسه اعزام می شوند مدیران مدارس بایستی قبل از مانور تمامی اولیای مدرسه،دانش آموزان و اهالی محل را برای جلوگیری از هرگونه تنش و نگرانی در مدرسه و محله توجیه کنند.

در ادامه سید مجتبی موسوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گفت:ما اعتقاد داریم هرگونه نیاز به تغییر در رفتار انسانی به منظور پیشرفت در جوامع مختلف بشری از جمله تربیت افرادی وفادار به میهن و وفادار به هرگونه ارزش های موجود در جامعه می بایستی از امر خطیر آموزش و پرورش شروع شود و منشا و خواستگاه تمام نیکی ها و ارزش های جامعه در مدرسه است و متولیان این واحدهای کوچک با تاثیرگذاری های بزرگ مدیران بزرگوار مدارس هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی ضمن بیان اینکه مدیران و معلمان متولیان رشد فرهنگی در جامعه هستند اظهار کرد:آموزش و پرورش در کشورهایی اثرگذار و تعالی بخش است که همه ی نگاه ها و توجه ها به این ارگان باشد و همه ی دستگاه ها خود را موظف به کمک و یاری رسانی به آموزش و پرورش بدانند تا در نهایت این نهاد بتواند تاثیر ویژه ای در تربیت انسانی در جامعه داشته باشد.

این مقام مسؤول اشاره کرد:مدیران پیش قراولان مسائل فرهنگی و تعلیم و تربیت جامعه در دل مدارس هستند. از آنجا که هر دانش آموز سفیر یک خانواده است توجیه دانش آموزان و تفهیم اهمیت آموزش مدیریت بحران به آنان در شرایط پر مخاطره می تواند رفتار را در جامعه به هنگام مواجه با خطر تغییر دهد و این قدم بسیار ارزشمندی در توانمندسازی جامعه است.

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیران به اهمیت ویژه آموزش در این کارگاه ها اشاره کرد و گفت:پیروزی و شکست اتفاق نمی افتد مگر در ذهن انسان .یک محیط جغرافیایی توسعه یافته شامل انسان هایی می شود که در آن منطقه زندگی می کنند لذا فرهنگ و توسعه یافتگی ابتدا در ذهن و رفتار شهروندان اتفاق می افتد و سپس رفتارها بر محیط تاثیر می گذارند.

مدیرکل مدیریت بحران تصریح کرد:ابزار توسعه یافتگی ترویج فرهنگ آموزش است.آموزش تاثیرگذاری نقش شهروند را برای دفاع از خود در حین بحران و مواجه با خطر دوچندان می کند.

جلیل بالایی ضمن تاکید بر اینکه بسیار ضروری است هر فرد آموزش ببیند که چگونه در شرایط پُر مخاطره از جمله زلزله خود و خانواده اش را مدیریت کند اظهار کرد: برای توانمندسازی و توسعه یافتگی جامعه، ما جز آموزش ابزاری نداریم.آموزش و پیشگیری به عنوان ابزاری برای تغییر ذهن،نگرش و دیدگاه اولین گامی است که می تواند زمینه ساز توسعه باشد لذا قانون بحران که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است وزارت آموزش و پرورش را ملزم کرده که دوره های آموزش مدیریت بحران برای کاهش خطرپذیری را در همه مدارس و مقاطع اجرا کنند و این امر موجب پایه گذاری فرهنگ مدیریت بحران در نسل های آینده از مدرسه تا دانشگاه و خانواده می شود.

در ادامه ی این کارگاه مدرسان در زمینه های فوریت های پزشکی،هلال احمر و آتش نشانی به آموزش مدیران مدعو از مدارسِ سراسر استان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار