شوک بزرگ به ورزش جهان؛ ورزش روسیه در آستانه محرومیتی تاریخی قرار گرفت

تهران (پانا) – اگر تفسیرهای کمیته بین‌المللی مبارزه با دوپینگ درست باشد، محرومیتی بی سابقه و بزرگ در انتظار ورزش روسیه خواهد بود.

کد مطلب: ۹۷۱۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
شوک بزرگ به ورزش جهان؛ ورزش روسیه در آستانه محرومیتی تاریخی قرار گرفت

در حالی که پرونده دوپینگ گسترده ورزشکاران روسیه که منجر به محرومیت این کشور از حضور در پارالمپیک 2016 شد، از ذهن‌ها پاک نشده است، امروز سایت ABC در گزارشی اعلام کرد که احتمال دارد محرومیتی بزرگ برای ورزش روسیه در راه باشد.

در گزارش این سایت آمده است که کمیته بین‌المللی مبارزه با دوپینگ به اسنادی 26 صفحه‌ای دست یافته است که کمیته ملی ضد دوپینگ روسیه نمونه‌های مثبت آزمایش دوپینگ و پرونده‌های مربوط به دوپینگ گسترده در سال 2015 را حذف کرده است و به همین علت در جلسه‌ای که 9 دسامبر (18 آذر) برگزار خواهد شد، به احتمال زیاد کمیته بین‌المللی مبارزه با دوپینگ حکم به محرومیت 4 ساله روسیه خواهد داد.

محرومیتی که برای روسیه در نظر گرفته می‌شود، شامل این بندها است:

1- هیچ مقامی از روسیه حق ندارد در دوران محرومیت عضو هیات رئیسه یا کمیته اجرایی سازمان‌های بین‌المللی و قاره‌ای باشد.

2- مقامات یا نمایندگان دولت روسیه در هیچ یک از رویدادهای رسمی جهان ورزش ( مانند المپیک زمستانی 2020 لوزان) شرکت نخواهند کرد.

3- روسیه اجازه میزبانی از هیچ رویداد بین‌المللی رسمی را نخواهد داشت.

4- میزبانی‌های رسمی که پیش از این به روسیه داده شده (مانند میزبانی از یورو 2020) از این کشور پس گرفته خواهد شد ( به غیر از مواردی که گرفتن میزبانی از روسیه غیر ممکن باشد)

5- پرچم روسیه از همه مسابقات بین‌المللی حذف خواهد شد.

6- ورزشکاران روسیه تنها در صورتی می‌توانند در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کنند که زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک باشند، روندی که البته آسان نیست و زمان‌بر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار