اردبیل به عنوان مقصد گردشگری زمستانی در کشور معرفی می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل از معرفی این استان به عنوان مقصد گردشگری زمستانی در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۱۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل به عنوان مقصد گردشگری زمستانی در کشور معرفی می‌شود

صغری فرشی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و ستاد خدمات سفر شهرستان مشگین شهر انتخاب اردبیل به عنوان مقصد اول سفر‌های تابستانی در سال ۹۸ را یادآور شد.

او با تاکید به جاذبه‌های متعدد در حوزه گردشگری زمستانی این استان گفت: در نظر داریم با محوریت جشنواره زمستان بیدار به عنوان نقشه راه معرفی قابلیت‌های گردشگری زمستانی استان، این منطقه را به عنوان مقصد اول گردشگری زمستانی کشور معرفی کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: اساس برنامه‌ها با تکیه بر دو توانمندی استان خواهد بود که شامل جاذبه‌های طبیعی و زیرساخت‌های گردشگری زمستانی است.

فرشی با اشاره به برنامه ریزی جهت برگزاری جشنواره زمستان بیدار تصریح کرد: سال گذشته برای اولین بار این جشنواره پیرو ماموریت ابلاغی از سوی استاندار اردبیل اجرا شد و امسال نیز در تمامی شهر‌ها برنامه‌های متنوعی تدارک دیده خواهد شد.

او افزود: اهمیت گردشگری به عنوان محور توسعه نهادینه شده و در استان اردبیل قابلیت‌های کم نظیر گردشگری زمستانی می‌تواند فرصتی جهت شکوفایی اقتصاد گردشگری در نیمه دوم سال که اغلب با کاهش سفر و گردش همراه است را موجب شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به برگزاری برنامه‌های متنوع در شهرستان مشگین شهر به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور اشاره کرد و گفت: در قالب جشنواره ملی زمستان بیدار برنامه‌های متنوعی در این شهرستان تدارک دیده شده است.

به گفته فرشی از جمله نمایش آیین بزرگ‌ترین کرسی کشور، پخت بزرگ‌ترین کباب محلی کشور، ساخت بزرگ‌ترین آدم برفی کشور و بزرگ‌ترین اتحاد زنان آذربایجانی با لباس سنتی پیش بینی شده است.

او اضافه کرد: اجرای بولینگ حبابی و فوتبال حبابی، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات غذایی و صنایع دستی، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح و برگزاری دومین جشنواره شب یلدا (چیله گجه سی) در دستور کار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواستار مشارکت و همراهی نهاد‌های اجرایی استان جهت پیاده سازی سلسله برنامه‌های جشنواره ملی زمستان بیدار شد و گفت: سال گذشته این رویداد با استقبال مواجه شد و توانست جهش قابل توجهی در گردشگری زمستانی استان به دنبال داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار