نشست مسئولان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کل کشور در یزد

یزد(پانا) - دوره آموزشی و پنجمین نشست مسئولان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کل کشور در یزد شروع به کار کرد.

کد مطلب: ۹۷۱۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست مسئولان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کل کشور در یزد

مدیرکل بهزیستی استان یزد طی سخنانی در این نشست گفت: برای این که بحث مناسب سازی نتیجه دهد و همه به این باور برسیم که مناسب سازی چیزی نیست که مختّص معلولین باشد، باید خود را به جای معلولین قرار دهیم.

دکتر علی محمد عطابخش؛ تغییر دیدگاه مسئولین را لازمه حضور معلول در جامعه دانست و گفت: برگزاری جشنواره گردشگری معلولین در یزد ناشی از این تغییر نگاه است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد از اضافه شدن 15 اتوبوس مناسب سازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد خبر داد و گفت: 4 دستگاه ون مناسب سازی شده نیز از سوی بهزیستی و شهرداری به انجمن ضایعه نخاعی استان جهت حمل و نقل معلولین در سطح شهر داده شده است.

وی با اشاره به ارزیابی مناسب سازی 550 مکان اداری استان توسط بهزیستی در جشنواره شهید رجایی گفت: این ارزیابی طی 3 سال گذشته در استان یزد انجام شده و تاکنون مناسب سازی 50 دستگاه در شهرستانهای استان و 50 دستگاه در مرکز استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته که در مجموع 550 دستگاه را در بر می گیرد.

دکتر عطابخش با بیان اینکه 53 درصد دستگاههای دولتی استان مناسب سازی شده است، افزود: در حال حاضر یزد رتبه سوم مناسب سازی کشور را دارد.

وی با اشاره به جشنواره گردشگری معلولین در یزد گفت: در این جشنواره افراد دارای معلولیت سراسرکشور در یزد حضور می یابند.

وی افزود: برگزاری چنین برنامه هایی باعث می شود که سرمایه ماندگار در استان داشته باشیم.

در ادامه این نشست سپنتا نیکنام؛ عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز طی سخنانی با اشاره به جشنواره گردشگری معلولین در یزد گفت: هدف ما برگزاری جشنواره نیست بلکه قصد ما این است که به بهانه جشنواره زیرساخت هایی برای همشهریان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به مناسب سازی فضای شهری ویژه افراد دارای معلولیت بویژه معلولین ضایعه نخاعی گفت: وقتی شهری برای معلولین ضایعه نخاعی مناسب سازی شده باشد قشر وسیعی از جامعه را در بر می گیرد.

سپنتا نیکنام همچنین از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای مناسب سازی شهر یزد در سال 98 خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم شهر و کشور را به جایی برسانیم که شأنیّت مردم است.

گفتنی است؛ دوره آموزشی و پنجمین نشست مسئولان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کل کشور از امروز به مدت 3 روز به میزبانی یزد برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار