مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

افزایش میانگین سرانه ماهیانه ایتام زنجانی به 526هزارتومان

زنجان (پانا) - با مشارکت مطلوب خیران و حامیان زنجانی میانگین سرانه ماهیانه ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به 526هزار تومان رسیده که دوبرابر میانگین کشوری است.

کد مطلب: ۹۷۱۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش میانگین سرانه ماهیانه ایتام زنجانی به 526هزارتومان

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه کارکنان این نهاد با اشاره به دومولفه مهم کمیته امداد یعنی توانمندسازی وایجاد درآمد با ثبات وپایدار گفت: هم افزایی مسئولان و مشارکت های مردم در برنامه های اجرایی کمیته امداد نقش بالایی در کاهش آسیب های اجتماعی وپیشگیری از انباشت فقر در جامعه به ویژه جامعه هدف امداد دارد.
وی با اشاره به اینکه زمینه کارهای خیر خواهانه به ویژه در حوزه کاری این نهاد در استان زنجان بسیار مساعد است، گفت: همراهی دستگاه های مختلف با برنامه های اجرایی کمیته امداد در حوزه گفتمان سازی فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری و مبارزه با فقراستان زنجان را از استانهای برتر کشور در حوزه مشارکت های مردمی به ویژه کمک به ایتام ومحسنین کرده است.
صفری با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد بسترسازی برای افزایش زمینه مشارکت خیران در برنامه های اجرایی این نهاد است، ادامه داد: تلاش می کنیم با افزایش کمی و کیفی فعالیت مراکز نیکوکاری در استان زنجان بسترهای لازم برای اجتماع محور کردن فرآیند فقرزدایی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در حوزه کارهای خیرخواهانه به نفع جامعه هدف این نهاد را فراهم کنیم .
وی با اشاره به اینکه علیرغم چالش های اقتصادی ، مردم نیکوکار استان با درک صحیح از شرایط موجود مشارکت مناسبی در برنامه های اجرایی کمیته امداد داشته اند ، گفت: با مشارکت مطلوب خیران و حامیان زنجانی میانگین سرانه ماهیانه ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان تا پایان آبانماه به 526هزار تومان وسرانه محسنین به 227هزار تومان رسیده است.که این رقم دوبرابر میانگین کشوری است.
مدیر کل کمیته امداداستان زنجان همچنین به فراهم شدن زمینه واریز مستقیم کمک های نقدی به حساب ایتام اشاره کردوافزود:برای بیش از 90درصد حامیان طرح اکرام شماره کارت 16رقمی جهت واریز کمک های نقدی حامیان از طریق پیامک ارسال شده وتاپایان آذر ماه برای تمامی حامیان این امکان فراهم می شود که در این روش حامیان نیکوکار می توانند از طریق کلیه درگاههای پرداخت عضو شتاب کمک های نقدی خود را بصورت کارت به کارت ویا از طریق عضویت در سایت http/ekram.emdad.irپرداخت نمایند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به توسعه مشارکت‌های مردمی به‌عنوان یکی دیگر از راهبردهای مهم این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: شبکه‌سازی در بخش‌های مختلف کاری و چابک سازی فعالیت‌ها از طریق واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری این نهاد به مراکز نیکوکاری از برنامه‌های مهم این نهاد در این بخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار