نرخ باسوادی در لرستان ۹۲.۵ درصد است

خرم‎آباد - پانا - معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: نرخ باسوادی گروه ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۹۲.۵ است.

کد مطلب: ۹۷۱۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نرخ باسوادی در لرستان ۹۲.۵ درصد است

به گزارش پانا، هاشم دالوند در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه ۸۶ هزار و ۳۹۶ نفر بیسواد در سرشماری سال۹۵ در لرستان ثبت شده است، اظهار داشت: تاکنون از این مجموع ۲۹ هزار و ۴۴۳ نفر تحت پوشش قرار گرفته و ۱۱ هزار و ۲۷۲ نفر در سطح سواد قبولی کسب کرده اند.

دالوند ادامه داد: نرخ باسوادی گروه ۱۰ تا ۴۹ سال بر اساس سرشماری سال ۹۵ در لرستان حدود ۹۲.۵ است که از میانگین کشوری فاصله دارد و لرستان جزو استان های درجه سه در این راستا قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: به همین منظور طرح شتاب بخشی در سطح استان در حال اجرا است و تا سال ۱۴۰۰ بحث بیسوادی در لرستان باید ریشه کنی شود و در این راستا سواد آموزی لرستان نیازمند حمایت های بیشتری می باشد.

دالوند با بیان اینکه در منطقه سیلاخور استان پایان بیسوادی اعلام شده است، ادامه داد: به زودی جشن بیسوادی در این منطقه برگزار می شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: حجم ابلاغی جمعیت تحت پوشش سواد آموز در لرستان برای سال جاری ۱۴ هزار و ۸۳۱ نفر است که تاکنون ۶۰ درصد تحت پوشش قرار گرفته است.

وی با اشاره به پراکندگی جمعیتی در استان گفت: سواد آموزی استان با توجه به انتقال تعدای از نیروها به تهران جهت اجرای طرح شتاب بخشی نیازمند نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ یادواره شهدای سواد آموزی در استان برگزارشد، افزود: مجوز راه اندازی ۶ مرکز یادگیری از وزارت کسب شده و در سال جاری در استان راه اندازی می شوند.

دالوند با اشاره به اینکه به منظور مهارت آموزی سوادآموزان استان آموزش های مهارتی نیز در مراکز یادگیری استان برگزار می شود، تصریح کرد: مرکز یادگیری مشارکتی سازمان زندان ها جهت مهارت آموزی سواد آموزان زندانی در استان راه اندازی می شود.

وی گفت: برگزاری طرح نماز کلید بهشت نیز در سواد آموزی استان ۲ هزار و ۸۰۰ مربی تحت پوشش داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار