در یادواره 15 شهید دبیرستان شهیدچمران بیرجند مطرح شد: وصیت نامه ی شهدا چراغ راه ما در اداره امور

بیرجند (پانا)ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اگر بخشی از زمان خود را در طول روز به مطالعه وصیت نامه شهدا اختصاص دهیم متوجه خواسته ها و انتظارات شهدا از خود می شویم چرا که وصیت نامه ی شهدا چراغ راه ما در اداره امور زندگی فردی و اجتماعی است.

کد مطلب: ۹۷۱۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
در یادواره 15 شهید دبیرستان شهیدچمران بیرجند مطرح شد: وصیت نامه ی شهدا چراغ راه ما در اداره امور

محمد علی واقعی صبح امروز در یادواره ی 15 شهید دانش آموز دبیرستان شهید چمران شهر بیرجند، بر نشر وصیت نامه و خاطرات شهدای دانش آموز تأکید کرد و ابراز داشت: ولایتمداری و توجه به سبک زندگی اسلامی مهم ترین الگوی رفتاری شهدا به شمار می رود.

او، تبیین فرهنگ شهید و شهادت برای قشر جوان و نو جوان، بویژه دانش آموزان امروز را زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و اظهار کرد: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی و انقلاب محسوب می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاخصه ی اصلی سبک زندگی اسلامی دانست و تصریح کرد: پیشرفت در حوزه های مختلف و امنیت و آرامش کنونی میهن عزیزمان را مدیون و مرهون ایثارگری ها و فداکاری های شهدا و ایثارگران به ویژه شهدا، جانبازان و ایثارگران معلم و دانش آموز هستیم.

واقعی با بیان این مطلب که نورانیت ولایت همه ی تهدیدات را تبدیل به فرصت می کند، یاد آور شد: درایت و تیز هوشی مقام معظم رهبری و پرچم دار این انقلاب جهانی، تمام نقشه های دشمنان و منافقین را نقش بر آب کرده است.

او، حرکت در مسیر شهدا و ترویج فرهنگ شهادت در بین جامعه لازمه ی نهادینه شدن بیانیه گام دوم انقلاب دانست و افزود: فرد انقلابی کسی است که با بصیرت از ارزش‌های انقلاب و اسلام در هر شرایطی صیانت کرده و غبار فتنه، آشوب، تهدید، تطمیع و توطئه های دشمنان نتوانند او را تغییر دهند.

دبیر شورای آموزش و پرورش از شهدا به عنوان وجدان بیدار جامعه یاد کرد و ادامه داد: شهدا به ویژه معلمین و دانش آموزان شهید، حجت‌های خداوند بر ما هستند که باید قدر آن‌ها را بدانیم؛ اگر پای اصول و ارزش‌ها ایستادیم، قطعا ما هم در مسیر شهدا قدم گذاشته ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که برگزاری یاد وراه ی شهدای دانش آموز مجلس عزت‌مداری، سرافرازی و سربلندی است، خاطر نشان کرد: لازمه ی انقلابی بودن و انقلابی ماندن ترجیح منفعت عام بر منفعت خاص است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار