ممبینی:کنترل قیمت خدمات در گروی تحقق وعده‌های تامین سهمیه بنزین است

تهران (پانا) - رئیس اتاق اصناف بااشاره به ضرروت اجرای مکانیزم قیمت‌گذاری خدمات می‌گوید در صورتی که دولت به تعهدات تامین سهمیه‌های اعلام شده به مشاغل حوزه حمل و نقل عمل کند، افزایش قیمت کالاها کنترل شده خواهد بود.

کد مطلب: ۹۷۱۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ممبینی:کنترل قیمت خدمات در گروی تحقق وعده‌های تامین سهمیه بنزین است

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۴ آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی افزایش قیمت کالاها و خدمات پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، گفت: حدود ۴۰۰ اتاق اصناف در سطح کشور و بازرسانی که درحوزه نظارت بر اصناف فعالیت دارند، از آغاز اجرای این طرح بحث اطلاع رسانی، آموزش و پیگیری مصوبات ستاد تنظیم بازار را در دستور کار قرار داده اند و با اجرای طرح بازرسی و عملیات نظارت بر بازار به صورت جدی در حال پیگیری است.
رئیس اتاق اصناف بااشاره به اجتناب ناپذیر بودن افزایش قیمت کالاها پس از افزایش قیمت بنزین گفت: در حوزه کالا به چند دلیل اساسی می توانیم ادعا کنیم که افزایش قیمتی نخواهیم داشت، چرا که کالاها در سطح بازار به شکل اشباع شده ای وجود داشته و تمامی اتحادیه‌ها تلاش کرده ‌اند برای اجرای این طرح همکاری بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت خدمات به ویژه در حوزه حمل و نقل یکی از دل نگرانی‌های موجود در جامعه است، اما در صورتی که دولت به تعهدات تامین سهمیه‌های اعلام شده به مشاغل حوزه حمل و نقل عمل کند، افزایش قیمت کالاها کنترل شده خواهد بود. از طرفی در صورت افزایش قیمت خدمات، قیمت‌گذاری باید با مکانیزم‌های پیش‌بینی شده منطقی و متناسب با افزایش قیمت سوخت باشد.
ممبینی گفت: از وزیر صمت درخواست کردیم که برای جلوگیری از تورم انتظاری ناشی از افزایش قیمت بنزین در خدمات حمل و نقلی باید نرخ ‌گذاری صورت بگیرد، بنابراین انتظار داریم مکانیزم قیمت گذاری هر چه سریعتر انجام شود.
رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه اصناف به عنوان آخرین حلقه زنجیر همواره در مقابل این پرسش قرار داد که چرا قیمت‌ها همواره تغییر می کند، گفت: اصناف اعلام آمادگی کرده است در صورتی که تعهدات تامین سهمیه ها عملی شود، افزایش قیمت ها در حد معقولی باشد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار راننده تاکسی تلفنی در سطح کشور مشغول به کار هستند که تا این لحظه حتی یک لیتر بنزین آنها تامین نشده است و آنها در طول ۱۱ روز گذشته با صرفنظر کردن از کارمزد دفاتر آژانس‌ها، قیمت‌ها را کنترل کرده‌اند.
رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه پرونده هایی درخصوص افزایش قیمت خدمات وجود داشته است که به سازمان تعزیرات ارجاع داده شده است، بیان کرد: سهمیه سوخت رانندگان از اهم موضوع‌هایی است که بارها در جلسات اعلام شده است و انتظار داریم وزیر نفت هم همکاری های لازم را داشته باشد تا شاهد تثبیت قیمت‌ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار