رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور: قیمت خرید تضمینی گندم تا ۲۰ آذر تغییر می‌کند

تهران (پانا) - رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم تا ۲۰ آذرماه تغییر می‌کند می‌گوید سطح زیرکشت این محصول بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۹۷۱۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور: قیمت خرید تضمینی گندم تا ۲۰ آذر تغییر می‌کند

به گزارش مهر، عطاءالله هاشمی گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده احتمال تغییر نرخ خرید تضمینی گندم بسیار قوت گرفته و فکر می‌کنم ۱۵ تا ۲۰ آذر این اتفاق قطعی شود.

وی با بیان اینکه قیمت مورد نظر برای هر کیلوگرم گندم ۲۵۰۰ تومان است، افزود: در صورت افزایش نرخ خرید تضمینی احتمال اینکه کاهش سطح زیرکشت جبران شود، بسیار زیاد است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اوایل پاییز برآورد کردیم که سطح زیرکشت حدود ۲۰ درصد کاهش یابد، گفت: رئیس انجمن تولیدکنندگان بذر اصلاح شده در نامه‌ای به بنده اعلام کردند که بذور اصلاح شده تولیدی روی دست تولیدکنندگان مانده و میزان فروش آن حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که سطح زیرکشت نیز بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

هاشمی با بیان اینکه کشت گندم در استانهای شمال غرب تمام شده است، ادامه داد: در صورت اصلاح قیمت، در دیگر استانهای کشور احتمال کشت بیشتر و جبران این مساله وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار